۳۳ هزار و ۵۱۲ جهادگر به اردوهای جهادی در خراسان جنوبی اعزام شدند

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون دوهزار و ۷۶۸ اردوی جهادی با ۳۳ هزار و ۵۱۲ نفر روز جهادگر اعزام شدند گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۲۸ میلیارد و ۹۵۵ میلیون تومان کمک مومنانه در استان توزیع شده است.

به گزارش “پیام خاوران” سرهنگ مهدی هنری در جلسه کارگروه بسیج سازندگی استان با اشاره به عملکرد یکساله بسیج سازندگی استان اظهار داشت: در یکسال اخیر ۲ هزار و ۷۶۸ اردوی جهادی در سطح استان برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این مدت ۳۳ هزار و ۵۱۲ نفر روز جهادگر به اردوهای جهادی اعزام شدند افزود: از این تعداد ۲۰ هزار و ۱۳۵ نفر برادر و ۱۳ هزار و ۳۸۷ نفر خواهر بودند.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه جهادگران در عرصه‌های عمرانی، فرهنگی بهداشت و درمان، آموزشی،  اقتصادی، کشاورزی و فنی مهارتی اعزام شدند گفت: ارزش ریالی خدمات جهادی ارائه شده از ابتدای سال تاکنون ۱۶۳ میلیارد ریال است.

هنری افزود: ۲ هزار و ۴۲ گروه جهادی ثبت شده در سامانه اطلس جهادی در استان داریم که از این تعداد ۹۷۶ گروه جغرافیا محور، هزار و ۲۸۲ گروه منطقه هدف، یک هزار و ۶۶ محله محور، ۷۶۰ شهری، ویژه ۱۵ گروه و فعال ۶۱۴گروه است.

وی با بیان اینکه اولین اجلاسیه ملی جهادگران در ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ در شهرستان فردوس برگزارشد گفت: این اجلاسیه ملی،گرامیداشت اولین اردوی جهادی کشور با حضور مقام معظم رهبری در سال ۱۳۴۷ بود که اجلاسیه ملی فردوس با مشارکت ۲ هزار و ۵۰۰ نفر جهادگر و رونمایی از کتاب دوباره فردوس انجام شد.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به عملکرد نهضت خدمات مومنانه استان خراسان جنوبی در یکسال گذشته گفت: جمع کل نهضت خدمات مومنانه در یکسال اخیر ۲۲۸ میلیارد و ۹۵۵ میلیون تومان است.

هنری با بیان اینکه در یکسال اخیر ۴۱۲ پروژه با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۱۵ میلیارد ریال تکمیل شده است افزود: پروژه‌ها در قالب آب و خاک کشاورزی، آب شرب روستایی، مسکن محرومان، آسفالت راه روستایی و جاده بین مزارع، آسفالت پاسگاه‌های انتظامی و حوزه‌های بسیج، گلزار شهدای گمنام، آموزشی، کتابخانه، زیرساخت اشتغال، فرهنگی ورزشی، حمام و سرویس بهداشتی بود.

بیشتر بخوانید   ۸ دستگاه سامانه جدید هوشمند در راه‌های خراسان جنوبی راه‌اندازی شد

وی با بیان اینکه جمع کل پروژه‌های تفاهم شده ۷۴۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۶۶۷ میلیارد ریال است گفت: اعتبار تخصیص یافته برای اجرای این پروژه‌ها یک هزار و ۹۱۷ میلیارد ریال، سهم دستگاه‌های اجرایی یک هزار و ۳۷ میلیارد ریال، سهم بسیج، خیرین و نهادهای انقلابی ۸۸۰ میلیارد ریال است.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به طرح مسکن محرومان و تفاهم نامه با کمیته امداد گفت: از تعداد کل پروژه‌ها ۱۰۰ پروژه پیشرفت فیزیکی طرح ۶۰ درصد و اعتبار کل ۲۱۶ میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه در طرح بسیج آبرسانی هم تعداد مجتمع آبرسانی ۱۷ مجتمع، وتعداد ۶۹ روستا تحت پوشش است که میانگین پیشرفت فیزیکی استان ۵۰ درصد و اعتبار کل ۱۵۱۵ میلیارد ریال است ادامه داد: در حوزه آموزش، توانمندسازی و کارآفرینی هم از ابتدای سال تاکنون ارائه آموزش کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی، مشاغل خانگی و صنایع تبدیلی، به بیش از ۱۹ هزار و ۲۰۰ نفر انجام شد.

هنری با اشاره به طرج جهاد روشنایی افزود: ایجاد ۴هزار طرح نیروگاه خورشیدی ۵ کیلو واتی در سطح استان که اعتبار طرح از محل تسهیلات قرض الحسنه تا سقف ۱۲۰ میلیون تومان برای هر نفر است که این طرح افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و بسیج سازندگی را در برمی‌گیرد.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه سهمیه بسیج در طرح جهاد روشنایی ۷۵۰ نفر است که تاکنون ۱۱۰ نفر به بانک معرفی شدند بیان کرد: معرفی شده به اداره برق ۷۵۰ نفر، افراد ثبت شده یک هزار و ۵۰ نفر است.

انتهای پیام/ ۱۰۴

بیشتر بخوانید   زادگاه پروفسور گنجی،میزبان استاندار خراسان جنوبی
چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها