پنج پایگاه امدادی بین شهری در خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از دریافت مجوز راه‌اندازی پنج پایگاه امدادی بین شهری در استان خبر داد و گفت: این پایگاه‌ها در سطح استان راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش “پیام خاوران“، محمود اکبری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر به عنوان یکی از بازوان اصلی جمعیت هلال احمر طی یک سال و نیم گذشته کارنامه درخشانی را از خود بجای گذاشته است.

وی با اشاره اقدامات انجام شده توسط معاونت امداد و نجات از ابتدای شهریور ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون، گفت: در این مدت مجوز راه‌اندازی پنج پایگاه بین شهری در سطح استان دریافت شده که در آینده‌ای نزدیک راه‌اندازی خواهد شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: راه‌اندازی پایگاه کوهستان در شهرستان بیرجند، راه‌اندازی و بهسازی دو سایت مخابراتی در شهرستان‌های نهبندان و درمیان، اجرای سایت مخابراتی شاسکوه، جایگزینی بالگرد بل ۲۰۵ با بالگرد بل ۴۱۲ از اهم اقدامات انجام شده طی یک سال و نیم گذشته بوده است.

اکبری با بیان اینکه همچنین در این مدت سه دستگاه موتور تریل و یک دستگاه خودرو دو کابین به هلال احمر استان اختصاص داده شده گفت: در راستای ارتقا سطح خدمت رسانی‌ها در حوادث، ۱۳ دستگاه لجن کش برقی و ۳۱ باکس پالت برای انبارها هم خریداری شده است.

وی با بیان اینکه به منظور امدادرسانی به زائران پیاده امام رضا (ع) طرح «همسفران خورشید» اجرایی شد گفت: در راستای اجرای این طرح، پنج دستگاه کامیون و کامیونت جهت ارسال اقلام امدادی و سه تیم عملیاتی پنج نفره با سه دستگاه خودروی کمک دار برای خدمت رسانی به زائران علی ابن موسی الرضا(ع) اعزام شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه در ایام اربعین حسینی(ع) نیز چهار دستگاه آمبولانس و تریلی به عراق اعزام شده است، اظهار داشت: اجرای طرح پنجشبه‌های امدادی، توان افزایی جسمی و مهارتی استانی به صورت ماهانه، برگزاری دهمین کمیته ارتقا درجه نجاتگران، راه‌اندازی مرکز کشیک آنست به صورت ۲۴ ساعته، راه‌اندازی و تجهیز تعدادی از خانه‌های هلال سطح استان، راه‌اندازی پست‌های موقت و خرید البسه طرح زمستان از دیگر اقدامات معاونت امداد و نجات خراسان جنوبی طی یک سال و نیم گذشته  است.

بیشتر بخوانید   تابلوهای غیرمجاز تبلیغاتی از حاشیه راه‌های خراسان جنوبی جمع آوری می‌شود 

وی گفت: راه اندازی کشیک اضطراری شعب به صورت ۲۴ ساعته با حضور دو نفر نیروی داوطلب از دیگر اقدامات انجام شده است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها