همایش استعدادهای فراوان با رویکرد جوانی جمعیت در طبس برگزار شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان طبس گفت: همایش استعدادهای فراوان با رویکرد جوانی جمعیت به میزبانی شهرستان طبس، برگزار شد.

به گزارش “پیام خاوران” علیرضا عصاری صبح امروز در این مراسم اظهار داشت: رویداد استانی «همایش استعدادهای فراوان با رویکرد جوانی جمعیت»، در دو روز ۲۵ و ۲۶ بهمن و با حمایت مالی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان جنوبی، به میزبانی شهرستان طبس در سالن همایش‌های میقات الرضا، در حال برگزاری است.

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان طبس افزود: گروه‌های مردمی و غیر دولتی، مشارکت اجتماعی بالایی در سطح استان دارند که استفاده از این ظرفیت‌ها و هماهنگ سازی و آگاه سازی این قشر، به افزایش جمعیت در این استان، کمک شایانی می‌کند.

عصاری اظهار داشت: بدون راهکار فرهنگی، علمی و ارشادی در استان خراسان جنوبی در زمینه حفظ استعدادهای فراوان، نه تنها از سرمایه عظیم نیروی انسانی محروم خواهد شد، بلکه ضربه بزرگی از لحاظ فرهنگی و اجتماعی به جامعه و کشور وارد می‌شود.

وی مشارکت دادن فعالان مردمی در کنش‌های جمعی با نگاه به جوانی جمعیت، ایجاد گفتمان مشترک بین گروه‌های مردمی فعال و تصمیم گیران بالادستی، اغناسازی و بازکردن گره‌های ذهنی مردم نسبت به چالش‌های جمعیتی و تغییر نگرش در مدیران حوزه بهداشت و سلامت دانشگاه مبتنی بر رویکردعلمی و فرهنگی را از اهداف این همایش برشمرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان طبس گفت: شهرستان طبس در این رویداد استانی، میزبان اختری، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت کش و اسدزاده مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان جنوبی و سایر مهمانان از سراسر استان و برخی از مسئولین استانی است.

عصاری عنوان کرد: برگزاری نشست‌هایی با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدی امام جمعه طبس، حجت الاسلام والمسلمین شفیعیان مدرس دانشگاه و پروفسور اکبری پیرامون مسائل جمعیتی و برگزاری کارگاه‌های تخصصی، از برنامه‌های همایش استانی استعدادهای فراوان با رویکرد جوانی جمعیت است.

بیشتر بخوانید   فرماندار نهبندان: تحقق اشتغال واقعی نیازمند افزایش نظارت بر طرح ها در پرداخت تسهیلات است

اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان جنوبی، دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان جنوبی، معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان طبس و  موسسه بیت الزهرا(س) طبس، در برگزاری این رویداد استانی، همکاری دارند.

انتهای پیام/ ۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها