واریز ۷۶۴ میلیارد ریال به حساب شهرداری‌‌ها و دهیاری‌های شهرستان بیرجند

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: ۷۶۴ میلیارد ریال به حساب شهرداری‌‌ها، دهیاری‌ها، مناطق فاقد دهیاری و مناطق عشایری شهرستان بیرجند واریز شده که رشد قابل توجهی داشته است.

به گزارش “پیام خاوران“، علی کریمدادی صبح امروز  جهت گزارش اقدامات و برنامه‌های اداره کل امور مالیاتی استان در سال جاری و پیگیری مسائل و مشکلات مالیاتی فعالان اقتصادی شهرستان بیرجند، با فرماندار شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی ضمن تبیین اهداف و برنامه های سازمان امور مالیاتی کشور در راستای برنامه های شفاف سازی و سالم سازی فضای اقتصادی در دولت سیزدهم گفت: مالیات یکی از سالم‌ترین، رایج‌ترین و در دسترس‌ترین منابع درآمدی است که با توجه به نقش مهم و اثرگذار تنظیمگری آن چه در بخش اقتصاد و چه در سایر بخشها، در دولت سیزدهم به آن نگاه ویژه‌ای شده و برنامه‌های تحولی مهمی همچون اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان در دست اقدام است.

وی افزود: با وجود سهم سه دهم درصدی مالیات استان خراسان جنوبی نسبت به کل درآمدهای مالیاتی کشور، تاکنون ۹۵ درصد درآمدهای استان از محل مالیات جهت انجام امور عمرانی، خدماتی و زیربنایی تأمین شده است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی ضمن اشاره به سهم شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، مناطق فاقد دهیاری و مناطق عشایری شهرستان بیرجند گفت: در سال ۱۳۹۹ مبلغ ۳۲۹ میلیارد ریال، در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۶۰۵ میلیارد ریال و در ده ماهه سال ۱۴۰۱ مبلغ ۷۶۴ میلیارد ریال به حساب شهرداری‌‌ها، دهیاری‌ها، مناطق فاقد دهیاری و مناطق عشایری شهرستان بیرجند واریز شده و با توجه به مقایسه این ارقام و رشد قابل توجه آن می توان گفت در مجموع در دولت سیزدهم به نسبت مدت مشابه در دولت دوازدهم بیش از ۳۷ درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید   خام فروشی تنها سهم خراسان جنوبی از اقتصاد سنگ‌های معدنی

کریمدادی درباره برنامه‌های حمایتی سازمان امور مالیاتی کشور از فعالیتهای اقتصادی سالم و مولد گفت: جهت تسریع در رفع مسائل و مشکلات مالیاتی فعالان اقتصادی و کمک به احیای واحدهای تولیدی، اختیارات ویژه‌ای به مدیران کل امور مالیاتی استان‌ها تفویض شده که شرایط ویژه بخشودگی جرایم مالیاتی قابل بخشش در دهه مبارک فجر یکی از این موارد بوده است.

وی افزود: هدف ما اعتماد و تعامل با مؤدیان مالیاتی است و حفظ و صیانت از فضای اقتصادی و کمک به فعالان اقتصادی یکی از برنامه‌های راهبردی اداره کل امور مالیاتی استان است. در حال حاضر نیز اکثر خدمات نظام مالیاتی کشور به صورت الکترونیکی شده و نیاز به حضور مؤدیان مالیاتی در ادارات امور مالیاتی نیست.

فرماندار شهرستان بیرجند نیز در این دیدار ضمن تبریک اعیاد ماه مبارک رجب و چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: نظام مالیاتی کشور، درگاه درآمدی دولت‌ها است و با توجه به شاخصه‌های آن، نگاه ویژه‌ای به این بخش وجود دارد.  در نظام حکومت اسلامی، مالیات یک مشارکت فعال برای آبادانی و توسعه خدمات است و متأسفانه بسیاری از کشورهای غیراسلامی در این بخش پیشتاز هستند و کشور خود را بدون استفاده از سایر منابع، با مالیات اداره  می‌کنند.

علی فاضلی فرد گفت: هرچه ما به سمت هوشمندسازی برویم، صداقت و امانت داری و شفاف سازی بیشتر می‌شود و در نتیجه اعتماد عمومی مردم نیز بیشتر خواهد شد.

وی افزود: حمایت از تولید یکی از مأموریتها و رسالتهای مهم نظام مالیاتی است که خود توسعه بخش سایر بخشها خواهد بود. استان خراسان جنوبی باید مشوق‌ها و تسهیلات و امکانات بیشتر برای سرمایه گذاری فراهم کند و تقویت زیرساخت‌های لازم مهمترین گام است.

بیشتر بخوانید   مخالف پرداخت مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد و مناطق ویژه هستیم

فرماندار بیرجند گفت: در حال حاضر شهرستان بیرجند یک سوم جمعیت استان را دارا است اما با توجه به آنکه برخی از زیرساختها و امکانات آن استانی و برای عموم مردم استان است، از منابع کافی با توجه به این حجم از جمعیت و توسعه موارد لازم برخوردار نیست. لذا باید در سهم مرکز استان مانند برخی دیگر از مراکز استانها تجدید نظر شود.

فاضلی فرد ضمن تأکید بر هزینه کرد مناسب و عادلانه منابع درآمدی استان گفت: باید اولویت‌ها در هزینه کرد اعتبارات مشخص و هدفمند گردد تا مردم از بهترین امکانات و خدمات برخوردار شوند. بنابراین شفاف سازی موارد هزینه کرد برای مردم، اعتماد عمومی را بیشتر کرده  و مطمئناً مشارکت مردم در توسعه همه جانبه را رقم خواهد زد.

وی افزود: مردم در تمامی آزمون‌ها و توطئه‌های بی شمار دشمنان نشان دادند که همواره پشت نظام هستند و اعتقاد قلبی دارند و مشکلات موجود، خللی در این اعتقاد ایجاد نمی‌کند؛ اما رسالت ما نیز در برابر این مردم بسیار سنگین است و باید از تمامی ظرفیت‌ها برای رفع مسائل و مشکلات ایشان و همچنین ارائه خدمات شایسته و در شأن آنها، استفاده کنیم.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها