مدیریت منابع آب کشور با خرد جمعی انجام شود

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: نباید با آب به عنوان یک مسئله انتزاعی برخورد کنیم و با توجه به مشکلات موجود مدیریت منابع آب کشور باید با خرد جمعی انجام شود. 

به گزارش “پیام خاوران”، علی سلاجقه صبح امروز با حضور آنلاین در اولین همایش بین المللی و دومین همایش ملی مدل سازی و فناوری های جدید در مدیریت آب به میزبانی دانشگاه بیرجند گفت: آب یکی از اجزای اصلی محیط زیست است که در آموزه‌های دینی اهمیت بسیاری دارد و دانش بومی کشور ما سرشار از تجارب خلاقانه در این باره است.

رئیس سازمان محیط زیست کشور افزود: قنات یکی از مترقی‌ترین روش‌های برداشت آب است و سدهای مخزنی یکی از بزرگ‌ترین مقیاس‌های ذخیره آی است.

به گفته وی هر سال بیش از ۱۰۰ میلیارد متر مکعب از منابع سطحی آب برداشت می‌ود و ۲/۳ میلیون هکتار از اراضی کشور تحت پوشش قرار گرفته ‌اند.

سلاجقه تصریح کرد: زمانی که به آب به عنوان یک مسئله انتزاعی نگاه شود نتیجه آن همان چیزی است که امروز در کشور مشاهده می‌کنیم.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: باید مدیریت منابع  آب کشور به خرد جمعی انجام شود تا دلسوزانه در این زمینه برنامه ریزی شود.

سلاجغه ادامه داد: در گذشته ایران جزو کشورهای پیش رو در زمینه مهندسی آب بوده و باید با شناسایی انواع آب و همه ظرفیت‌های این حوزه، به تامین حق آبه محیط زیست شامل تالاب‌ها و… توجه کافی داشته باشیم.

به گفته وی از آنجایی که آب یکی از ارکان محیط زیست است باید نگاه و شیوه استفاده از آن تغییر کند.

انتهای پیام/ ۱۰۱

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   استاندار خراسان جنوبی خواستار برقراری مجدد پروازهای تهران- بیرجند - مشهد شد

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها