گروه خبرنگاران تخصصی حوزه بحران در استان راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: به دنبال تشکیل گروه خبرنگاران تخصصی حوزه بحران برای زمان وقوع بحران در استان هستیم تا ارتباط مدیریت بحران با مردم در هنگام وقوع حوادث را تقویت کنیم.

به گزارش  “پیام خاوران” محمدعلی آخوندی با بیان این مطلب اظهار داشت: مدیریت بحران، مدیریتی علمی کاربردی است که با استفاده از سوابق گذشته بحران‌ها و نیز تجاربی که از قبل به دست آمده در جهت پیشگیری، پیش بینی و کاهش اثرات بلایای طبیعی اقدام می‌کند.

به گفته وی؛ هدف مدیریت بحران ارتقاء ضریب ایمنی در جامعه است تا مردم در بلایای طبیعی، کمترین خسارت ناشی از حوادث را ببینند.

وی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی همیشه در عرصه بحران‌ها با کمک خیرین و مردم و حمایت مسئولان اقدامات خوبی صورت گرفته و موفق عمل شده است، افزود: در جریان زلزله بشرویه از همان ابتدا دستگاه‌های امدادی و عملیاتی در منطقه حضور داشتند و با همکاری خوب مردم و همدلی خاصی که وجود داشت، کمترین خسارت روحی و روانی به مردم وارد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه تعامل و وحدت بین مردم و مسئولان و همچنین نقش رسانه‌ها در تمام بحران‌ها جای تشکر دارد گفت: رسانه‌های استان در بحران‌های متعددی که در خراسان جنوبی رخ داده، با حضور به موقع و اطلاع رسانی درست، جلوی انتشار اخبار اشتباه را گرفته‌اند.

آخوندی گفت: به دنبال تشکیل گروه خبرنگاران تخصصی حوزه بحران برای زمان وقوع بحران در استان هستیم تا ارتباط مدیریت بحران با مردم در هنگام وقوع حوادث را تقویت کنیم.

به گفته وی؛ مردم باید از حوادث گذشته تجربه بگیرند و با اقدامات پیشگیرانه برای همه بحران‌ها آمادگی لازم را داشته باشند، چراکه این طور کمترین آسیب را خواهیم دید.

وی با بیان اینکه رویداد بزرگ مدیریت بحران ایران قوی ۱۴۰۱ با ابتکار سازمان مدیریت بحران کشور امسال از ۲۵ الی ۲۷ بهمن ماه در باغ موزه ملی دفاع مقدس برگزار شد و استان‌های مختلف در این رویداد حضور داشتند گفت: این طرح معرفی خوبی از فعالیت‌های مدیریت بحران برای مردم بود.

بیشتر بخوانید   اقدامات هوشمندانه استاندار خراسان جنوبی ماژان را در مسیر توسعه قرار داده است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی در این رویداد با طرح‌های ابتکاری که داشت بین سه استان برتر قرار گرفت افزود: مقالات و گزارش‌های علمی که از خراسان جنوبی در این همایش ارائه شد، بسیار خوب بود و در کسب رتبه استان نقش داشت.

آخوندی تأکید کرد: این نمایشگاه برای معرفی مدیریت بحران به گروه‌های دانش بنیان بود تا ارتباط بهتری بین مدیریت بحران و گروه‌های دانش بنیان برای نوین شدن تکنولوژی‌ها صورت گیرد.

وی افزود: استفاده از توان پهپادی در جستجو و نجات و هشدار آتش سوزی و حوادث از جمله موضوعاتی بود که در همایش تبادل نظر شد که به رشد و تعالی اقدامات مرتبط با مدیریت بحران کمک می‌کند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها