پروژه خط انتقال فرآورده‌های نفتی به خراسان جنوبی در حال اجرا است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: پتانسیل‌های استان در بخش‌های معدن، گردشگری و کشاورزی باید رونق پیدا کند و این مستلزم داشتن اطلاع جامع سرمایه گذاری در خراسان جنوبی است.

به گزارش “پیام خاوران“، علیرضا عباس‌زاده ظهر امروز در جلسه تدوین اطلس سرمایه‌گذاری استان، موضوع سرمایه گذاری برای توسعه استان را از موضوعات بسیار مهم و اولویت‌دار خواند واظهار داشت: دولت همه تلاش خود را برای مهیا کردن زیرساخت‌ها در خراسان جنوبی به کار گرفته  و انتظار داریم بتوانیم از این زیرساخت‌ها برای توسعه استان بهره گرفته شود.

به گفته وی؛ پتانسیل‌های استان در بخش‌های معدن، گردشگری و کشاورزی باید رونق پیدا کند و این مستلزم داشتن اطلاع جامع سرمایه گذاری در خراسان جنوبی است.

وی با اشاره به اینکه برای ایجاد خدمات زیربنایی در استان هزینه‌های کلانی از سوی دولت انجام شده یا در حال تأمین است گفت: دولت تلاش دارد برای توسعه استان‌های کمتر برخوردار زمینه را برای فعالیت‌های اقتصادی فراهم کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه زیرساخت‌ها باید در راستای توسعه استان مورد بهره‌برداری قرار گیرد، بیان کرد: خراسان جنوبی از نظر ظرفیت‌های معدنی استانی خاص است و برای بهره‌برداری از این پتانسیل، جای کار بسیاری وجود دارد.

عباس زاده با بیان اینکه هدف غایی تمام اقدامات ما، رونق تولید، اشتغال و بالا بردن سهم ارزش افزوده استان است، تصریح کرد: مبنای تأثیرگذاری در حوزه اقتصادی، داشتن امکانات است.

وی با اشاره به ۵ پروژه مهم زیرساختی در حال اجرا در استان، عنوان کرد: انتقال آب از دریای عمان از جمله این پروژه‌هاست که با اجرای فاز اول آن، آب مورد نیاز صنایع تأمین خواهد شد.

به گفته وی؛ توسعه صنعتی خراسان جنوبی به ویژه توسعه معادن و سرمایه گذاری در این حوزه باید در استان مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید   اکران ۱۵ فیلم سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه پروژه خط انتقال فرآورده‌های نفتی(تابش) نیز در حال اجرا است که تأثیر فوق العاده‌ای در حوزه زیرساختی استان خواهد داشت، گفت:  اتصال استان به خط سراسری ۱۱ گازی نیز هم اکنون در دستور کار دولت قرار دارد که این مهم نیز از زیرساخت‌های مورد نیاز استان است.

عباس‌زاده، تدوین اطلس سرمایه‌گذاری استان را از اقدامات قابل تقدیر برای تسهیل امر سرمایه گذاری خواند و اظهار داشت: گام‌های رسیدن به هدف غایی برای تأمین زیرساخت‌ها در جهت رشد اقتصادی استان برداشته شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی  نیز در این جلسه با بیان اینکه اطلس سرمایه گذاری استان در پهنه ۱۵ میلیون هکتاری استان تهیه شده گفت: در تدوین این اطلس تا کنون ۹۷ لایه اطلاعاتی از دستگاه‌های ذیربط و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اخذ، پردازش و لحاظ شده و در حال بروزرسانی است.

مرتضی ذاکریان با بیان اینکه ما به اطلس سرمایه گذاری نیاز داریم تا بدانیم در چه نقطه‌ای چه نوع فعالیت و سرمایه‌گذاری را می‌توانیم انجام دهیم ادامه داد: این سند، کار علمی ارزشمندی است که تمامی فرصت‌ها، ظرفیت‌ها و مزیت‌های هر شهرستان، شهر، بخش، دهستان و روستا را به صورت نقطه‌ای در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه نسخه تحت وب این اطلس آماده رونمایی است اظهار داشت: در تدوین اطلس سرمایه گذاری استان مدل بومی پویا با قابلیت تولید لکه جدید، به منظور به روز رسانی و تغییر لایه‌‌های اطلاعاتی طراحی و پیش بینی شده و امکان انتخاب اراضی مطلوب توسط سرمایه گذار با شرایط و مؤلفه‌های مدنظر پروژه سرمایه گذاری وجود دارد.

بیشتر بخوانید   هوای خراسان جنوبی گرم می‌شود

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها