ثبت ۵۵ وقف جدید در خراسان جنوبی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از ثبت ۵۵ وقف جدید از ابتدای امسال در استان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران”، حجت‌الاسلام بخشی‌پور صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای امسال ۵۵ وقف جدید در استان به ثبت رسیده که ارزش ریالی آنها بیش از ۱۴ میلیارد تومان است.

وی گفت: بیشترین وقف‌های امسال براساس اعتقادات مردم این منطقه همچنان با نیات مذهبی بوده اما توجه واقفان در سال‌های اخیر به سمت نیازهای روز جامعه از جمله ازدواج جوانان، دارو و درمان و کمک به ایتام با توجه به راه‌اندازی مرکز مشاوره وقف سوق پیدا کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود: وقف‌های این استان در حوزه عام‌النفعه، دارو و درمان، آموزش و پرورش، عزاداری، ساخت مسجد و حسینیه، اطعام عزاداران، کمک به مستمندان، ایتام و غدیر انجام شده است.

بخشی‌پور بیان کرد: بیشترین وقف جدید با ۱۲ مورد در شهرستان زیرکوه به ثبت رسید و بیرجند ۹ مورد، قائنات ۸ مورد، نهبندان ۶ مورد، فردوس ۵ مورد، طبس، خوسف و سربیشه هر کدام ۴ مورد، سرایان، بشرویه و خضری هر کدام یک مورد از وقف‌های امسال سهم دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه وقف‌های جدید باید براساس الزامات و ضروریات جامعه باشد و وقف‌ها در حوزه اشتغال، مسکن و تحصیل جوانان و ایتام مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه وقف در خراسان جنوبی از قدمت زیادی برخوردار بوده و قدیمی‌ترین موقوفه مربوط به ۵۱۷ سال پیش است گفت: تعداد کل موقوفات خراسان جنوبی ۱۰ هزار و ۲۷۰ موقوفه است که ۲۱ هزار و ۵۹۵ رقبه دارند.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   عضو هیأت علمی دانشگاه بیرجند در کشور رومانی تدریس کرد

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها