معرفی ظرفیت‌های علمی و مشاهیر استان از رهگذر یک همایش 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی برمعرفی ظرفیت‌های علمی و مشاهیر استان از رهگذر یک همایش تأکید کرد.

به گزارش “پیام خاوران”، سید محمدرضا طالبی با بیان این مطلب در جلسه برنامه ریزی نخستین همایش ملی زبان‌ها و گویش‌های مناطق مرزی ایران اظهار کرد: انتظار ما از تمامی دستگاه‌ها این است که در این همایش ایفای نقش کرده و با هماهنگی فعالیت‌ها را پیش ببرند.

وی با اشاره به داشته‌های خراسان جنوبی، افزود: این استان به لحاظ فرهنگی و سوابق بسیار غنی در حوزه‌های مختلف، ظرفیت‌های بسیاری دارد که باید به نحو احسن دیده شود.

دبیر نخستین همایش ملی زبان‌ها و گویش‌های مناطق مرزی ایران نیز گفت: نخستین همایش ملی زبان‌ها و گویش‌های مناطق مرزی ایران، چهارشنبه دهم اسفند سال جاری به همت دانشگاه بیرجند و با کمک دستگاه‌های اجرایی برگزار خواهد شد.

محمدامین ناصح با اشاره به حضور استادان و پژوهشگران گویش‌شناسی کشور در این همایش، ادامه داد: سفیر ایران در یونسکو از میهمانان ویژه این همایش بوده و همچنین از رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و رئیس دانشکده مرزبانی انتظامی کشور برای شرکت در همایش دعوت شده است.

وی از معرفی آخرین مطالعات در حوزه میان رشته‌ای در این همایش گفت و یادآور شد: کتاب مجموعه مقالات همایش که دربرگیرنده تمام مقالات پذیرفته شده خواهد بود، پس از پایان همایش منتشر خواهد شد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی، بودجه و تحول اداری استانداری خراسان جنوبی نیز با اشاره به فرهنگ و میراث استان، اظهار کرد: دانشگاه و آموزش و پرورش از ظرفیت‌ها برای معرفی مشاهیر و دانش مردمان استان می باشند.

مریم سادات سیادت جو با بیان اينکه این همایش فرصت خوبی است تا از این رهگذر مشاهیر و چهره های علمی استان را معرفی کنیم، تصریح کرد: فرهنگ و میراث این سرزمین مشاهیر استان هستند که باید آنان را با تمام توان معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید   آمارنامه سال 1399 استان خراسان جنوبی منتشر شد

وی با بیان اينکه فضای تبلیغاتی در سطح شهر و محل برگزاری همایش باید متناسب با معرفی مشاهیر باشد، اظهار کرد: در حوزه دانش‌افزایی و تربیت باید تلاش وافری انجام دهیم چراکه متأسفانه نسل نوجوان با گویش‌ها و مشاهیر علمی و ادبی آشنا نیستند و این چنین همایش‌هایی می‌تواند در این زمینه کمک‌کننده باشد.

فرماندار بیرجند گفت: برگزاری چنین همایشی در خراسان جنوبی بی سابقه بوده و یک رویداد علمی فاخر، ارزشمند و آبروی استان ماست.

علی فاضلی فرد با اشاره به پیشینه دانشگاه بیرجند، افزود: این دانشگاه قطب علمی شرق کشور بوده و نخبگان علمی و فرهنگی،  سرآمدان استان هستند.

در این جلسه مصوب شد مراسم افتتاحیه همایش در فرهنگسرای شهر برگزار شده و نمایشگاه صنایع دستی برای معرفی ظرفیت‌های استان در حاشیه مراسم برپا و بسته‌هایی حاوی سوغات خراسان جنوبی به میهمانان به عنوان سفیران فرهنگی عرضه شود.

بهره گیری از توان رسانه‌ای و فرهنگی جهاددانشگاهی، تخصیص ۷۰ میلیون ریال توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به منظور چاپ کتاب همایش، برپایی سیاه چادر در محل همایش و حضور عشایر ملبس، ارائه اطلاعات کامل از برنامه‌ ها و میهمانان به منظور انعکاس در شبکه‌های ملی و استانی، ارائه تبلیغات محیطی مناسب در سطح شهر و ابلاغ به مدیران برای حضور کارکنان، دانشگاهیان و جامعه هدف در همایش از دیگر مصوبات بود.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها