فراهم شدن امکان ابلاغ الکترونیکی برای تمام اوراق مالیاتی در خراسان جنوبی

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی از فراهم شدن امکان ابلاغ الکترونیکی برای تمام اوراق مالیاتی خبر داد.

به گزارش  “پیام خاوران” علی کریمدادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی اظهار داشت: طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی از مهمترین و به روزترین اقدامات سازمان امور مالیاتی کشور در دولت سیزدهم است که با هدف توسعه دولت الکترونیک و پیشبرد اهداف و برنامه‌های سازمان در زمینه  بهینه کردن فرایندهای خدماتی، کاهش هزینه تردد مؤدیان مالیاتی و صرفه جویی در وقت، آگاهی سریع از جریان رسیدگی پرونده‌های مالیاتی و مالیات متعلقه و جلوگیری از تضییع حقوق مودیان، عدم نیاز به بایگانی کاغذی اوراق، ایجاد امکان صدور گواهی‌های مالیاتی در اسرع وقت، ثبت اعتراض به اوراق مالیاتی و … به صورت یک سامانه جامع و کاربردی، اجرایی شده است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی افزود: یکی از مهمترین مراحل در مطالبه مالیات، مرحله ابلاغ اوراق مالیاتی است. از آنجا که بر اساس قوانین مالیاتی، تاریخ ابلاغ این اوراق به مؤدی مبنای مهمی برای تعیین مهلت انجام تکالیف قانونی است، انجام صحیح آن نیز نقش عمده‌ای در حفظ حقوق مؤدیان دارد.

وی ادامه داد: بر اساس ماده ۲۰۳ قانون مالیات‌های مستقیم، ابلاغ اوراق مالیاتی به صورت فیزیکی و با مراجعه به محل کسب و یا اقامتگاه قانونی شخص است که در این شیوه گاهی به دلیل عدم حضور مؤدی در محل کار، موجب بروز مشکلاتی برای مؤدیان و سازمان امور مالیاتی کشور می‌شود و مؤدی نیز در مواردی نیاز به مراجعه به ادارات امور مالیاتی به منظور پیگیری وضعیت ابلاغ اوراق مالیاتی دارد که این امر زمینه ترددهای غیرضروری به ادارات را به وجود می‌آورد؛ ولی اکنون مؤدیان مالیاتی بدون مراجعه به واحدهای مالیاتی در کوتاهترین زمان ممکن قادر به مشاهده  اوراق مالیاتی خود هستند.

بیشتر بخوانید   کشاورزان و عشایر خراسان جنوبی در خشکسالی 20ساله بیشترین ضربه را متحمل شده اند

کریمدادی درباره نحوه استفاده از خدمات ابلاغ الکترونیک گفت: مؤدیان مالیاتی برای استفاده از ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی باید با مراجعه به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور به نشانیmy.tax.gov.ir گزینه درخواست ابلاغ الکترونیک را انتخاب و تأیید کنند. پس از این مرحله، به محض بارگذاری اوراق مالیاتی جدید، مؤدی از طریق پیامک از آن مطلع خواهد شد.

وی ادامه داد: نکته مهم درباره ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی این است که تاریخ رویت اوراق مالیاتی توسط مودی طی ده روز از زمان بارگذاری در حساب کاربری، تاریخ ابلاغ به مودی محسوب می‌شود و تاریخ و زمان رویت اوراق مالیاتی و سایر جزئیات در سیستم ذخیره شده و تمام آثار ابلاغ واقعی به آن مترتب است و ورود به حساب کاربری و رویت اوراق مالیاتی به منزله رسید ابلاغ الکترونیکی است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی افزود: خودداری از مراجعه به حساب کاربری ظرف ده روز از تاریخ بارگذاری اوراق مالیاتی، در حکم استنکاف از گرفتن اوراق مالیاتی بوده و روز یازدهم به عنوان تاریخ ابلاغ قانونی محسوب می‌شود.. چنانچه روز یازدهم با تعطیلات رسمی یا عمومی مصادف شود، اولین روز بعد از تعطیلات مزبور به عنوان روز ابلاغ در نظر گرفته می‌شود.

کریمدادی یادآور شد: خوشبختانه بیش از ۹۹ درصد مؤدیان مالیاتی استان درخواست ابلاغ الکترونیک خود را ثبت و تأیید کرده‌اند و تاکنون ۴۳ درصد از مؤدیان استان جنوبی نسبت به رؤیت اوراق مالیاتی خود به صورت الکترونیک اقدام نکرده که متاسفانه نسبت به آمار کشوری در این زمینه رتبه مطلوبی نداریم.

وی یادآور شد با توجه به مزیت‌های ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی از تمام مودیان درخواست می‌شود نسبت به مشاهده اوراق مالیاتی صادره در درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور اقدام کرده و بدون نیاز به مراجعه به ادارات امور مالیاتی نسبت به ثبت اعتراض و یا پرداخت مالیاتی متعلقه اقدام کنند.

بیشتر بخوانید   60درصد تصادفات و تلفات جاده ای در 30 کیلومتری شهرها رخ می‌دهد/ هوشمندی پلیس در نوروز 1402 دنبال می‌شود

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: مؤدیان مالیاتی در صورت هرگونه سئوال و ابهام و نیاز به برگزاری دوره‌های آموزشی به منظور استفاده مناسب و حداکثری از امکانات و خدمات کاملاً الکترونیک و رایگان سازمان امور مالیاتی کشور، می‌توانند به ادارات امور مالیاتی محل سکونت خود مراجعه و یا با شماره ارتباط مردمی و پاسخگویی تلفنی ۱۵۲۶ تماس بگیرند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها