همایش طلایه‌داران تربیت در بیرجند برگزار شد/تجلیل از ۳۰ پیشکسوت تربیتی استان

همایش استانی طلایه‌داران تربیت که به مناسبت هفته تربیت اسلامی در سالن قلم‌چی شهر بیرجند برگزار شد و ۳۰ پیشکسوت تربیتی و معاون پرورشی سطح استان تجلیل شدند.

به گزارش “پیام خاوران”، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی صبح امروز در همایش استانی طلایه‌داران تربیت که به مناسبت هفته تربیت اسلامی در سالن قلم‌چی شهر بیرجند برگزار شد اظهار داشت: ماده اولیه عبودیت، اخلاق و زیبایی در فطرت انسان وجود دارد اما باید تربیت درست شود تا به کمال الهی برسد و بالاتر از همه هنرمندها، انسانی هنرمند است که هنر را روی انسانیتش انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه هیچ کاری بالاتر از معلمی و مربی بودن نیست گفت: کار شما همان کار انبیاء الهی است که باید پایان کارتان تربیت و پرورش جامعه خدایی باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: علم یک فریضه است که علاوه بر اینکه جنبه تکلیفی دارد یک امر ارشادی است. انسان در تفکر قارونی و لیبرال دموکراسی غرب، بنده مال و شهرت شده و حالت انحرافی به خود گرفته است.

ضرورت تبیین دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی برای جامعه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی نیز در این مراسم اظهار داشت: پایه همه پیشرفت‌های ما پایه‌گذاری تربیت صحیح، دینی و اخلاقی و انقلابی و ولایی است. دشمن در جنگ ترکیبی بر روی افکار و اندیشه نوجوان و جوانان هدف‌گذاری کرده است.

وی گفت: متاسفانه در موضوع تربیت همه ما دچار غفلت شدیم چون فضایی را اجازه دادیم که بر اندیشه قشر جوان ما حاکم شود که فرمان آن روند و ابزار در دست ما نیست و در اختیار کسانی قرار گرفته که معاند مسلمانان و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

محمدرضا طالبی تصریح کرد: زمانی فضای مجازی اثرگذاری مطلوب و اخلاق‌مداری خواهد داشت که مدیریت آن بر عهده ما باشد نه دشمنان؛ در چنین شرایطی مسئولیت معلمان و مربیان تربیتی چند برابر و بسیار سخت می‌شود چون باید با یک امپراطوری رسانه‌ای مقابله کنند.

بیشتر بخوانید   عملیات اجرایی ۲۰ هزار واحدمسکونی براساس تفاهم‌نامه مشترک بنیاد مستضعفان و مسکن در کشور

وی با تأکید بر ضرورت تبیین دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی برای جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان، افزود: از مربیان تربیتی در مدارس انتظار است که جمع‌بندی از پیشرفت‌های نظام اسلامی داشته باشند و به صورت مستند برای دانش‌آموزان بیان کنند.

در این همایش از ۳۰ پیشکسوت تربیتی و معاون پرورشی سطح استان تجلیل شد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها