نخبگان در حل مسائل استانی ورود مستقیم خواهند داشت/افزایش اعتبارات بنیاد ملی نخبگان در سال آینده

معاون سرآمدان و نخبگان بیناد ملی نخبگان با بیان اینکه نخبگان در حل مسائل استانی ورود مستقیم خواهند داشت گفت: سال آینده اعتبارات بنیاد ملی نخبگان افزایش چند برابری خواهد داشت. 

به گزارش “پیام خاوران” عباس ابراهیمی روز گذشته در مراسم معارفه رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی اظهار داشت: بنیاد نخبگان با هدف حل مشکلات اساسی کشور از  تشکیل هسته‌های مساله‌محور اعضای هیات علمی در قالب طرح شهید بهشتی حمایت و پشتیبانی می‌کند.

وی تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز در استانداری‌های کشور را یکی دیگر از طرح‌هایی است که نخبگان و استعدادهای برتر به عنوان کانون‌های تفکر و بازوهای مشورتی به استانداران و معاونان استانی در حل چالش‌ها کمک می‌کنند دانست وافزود: هدف اصلی از اجرای این طرح را درگیر کردن استعدادهای برتر و نخبگان استانی و ملی با  مسائل  بخش‌های مختلف جامعه و ارائه راه حل توسط آنها است.

حل مسائل و مشکلات استان‌ها با ورود مستقیم نخبگان   

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان در این مراسم با اشاره به زحمات ۱۳ ساله احمدی زاده گفت:از این به بعد  نخبگان در حل مسائل استانی ورود مستقیم خواهند داشت و طرح شهید بهشتی یکی از روش‌های درگیر کردن نخبگان با مزیت‌ها و مسائل استان‌هاست.

 جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی به قوت خود باقیست 

وی با تاکید بر اینکه  جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی و جذب به عنوان هیات علمی نیز با قوت دنبال می‌شود، گفت:در  دیدار اخیر نخبگان کشور با مقام معظم رهبری، ایشان  تاکید کردند که نخبگان باید پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشور را ببینند که در این راستا بازدید از واحدهای صنعتی، فرهنگی و اقتصادی با حضور اساتید خبره و راهبر که دارای سوابق علمی و فرهنگی خوبی هستند در دستور کار قرار گرفته است.

حمایت ویژه از نخبگان رشته‌های علوم پایه و انسانی 

بیشتر بخوانید   روز کمیسیون‌ها در شورای شهر بیرجند

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان افزود: توجه و حمایت ویژه از نخبگان رشته‌های علوم پایه و انسانی در دستور کار جدی بنیاد ملی نخبگان قرار گرفته و در یکی دو هفته اخیر برنامه مشترکی با انجمن‌های علوم پایه طرح‌ریزی کردیم که حدود ۵۰ پژوهشگر برتر در حال شناسایی و انتخاب هستند.

ابراهیمی ادامه داد: طی یک سال آینده، دوره یک ساله با حضور اساتید توانمند و برجسته حوزه تخصصی خودشان به منظور تحقیق و پژوهش بر موضوعات علوم پایه برگزار می‌شود.

وی  با بیان اینکه سال آینده اعتبارات بنیاد ملی نخبگان افزایش چند برابری نسبت به سال جاری دارد، گفت: هرچند این حجم اعتباری هم پاسخگوی همه مسائل و حمایت از نخبگان نمی‌شود اما با این افزایش اعتبارات امید می‌رود حجم زیادی از فعالیت‌های جدید و فعال را در سال آینده پشتیبانی کنیم.

نقش موثر بنیان نخبگان در رشد و توسعه نیروهای انسانی استان‌ها  

مدیر تکریم و الگوسازی بنیاد ملی  نخبگان هم به نقش موثر این مجموعه در رشد و توسعه نیروهای انسانی استان‌ها اشاره کرد و گفت: مسئولین بنیاد نخبگان در استان ها  نقش مهم، اساسی  و مستقیم در این رشد و توسعه دارند که قابل انکار نیست.

شاهرضایی با قدردانی از فعالیت های تاثیر گذار  احمدی زاده در خراسان جنوبی افزود: حضور او هم در بنیاد نخبگان خراسان جنوبی و هم استان های هم جوار از جمله خراسان رضوی منشا خیرات و  برکات زیادی بوده است.

وی همچنین از رئیس جدید بنیان نخبگان خراسان جنوبی دکتر ایزدخواه بعنوان یک استاد  جوان، علاقه‌مند و کارآمد یاد کرد.

بیشتر بخوانید   ۳۲ تن انواع مواد مخدر در خراسان‌جنوبی کشف شد

پیشرفت کشور با کمک نخبگان در شرایط تحریم همه جانبه 

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری خراسان جنوبی هم در این مراسم با بیان اینکه کشور ما  در شرایط جنگ تمام عیاری قرار گرفته  و دشمن می خواهد پیشرفت های ما را  متوقف کند، گفت: کشور ما در این شرایط تحریم و مشکلات، با وجود نخبگان به پیشرفت‌های زیادی رسیده است.

طالبی با اشاره به اینکه پیشرفت‌های کشور عیان و آشکار و غیر قابل انکار است،  افزود: اگر ایران ما ایران قوی‌ای نمی‌بود دشمن این قدر تلاش نمی‌کرد که این  چرخ پیشرفت ما را از کار بیندازد. وی با تاکید بر اینکه در خراسان جنوبی هم اتفاقات خیلی خوبی بلحاظ کمی کیفی در حوزه‌های مختلف علمی و  فناوری رقم خورده، ادامه داد:انتظار می رود استان خراسان جنوبی در تخصیص اعتبارات ویژه تر دیده شود.

وی خواستار معرفی بیشتر جامعه نخبگانی استان به مردم شد و ادامه داد: اردوهای پیشرفت با هدف بازدید جوانان و نوجوانان از صنایع و معادن استان در راستای آشنایی نسل جوان با دستاوردهای انقلاب برنامه ریزی شده است.

حمایت از ۵۳۶ نخبه در خراسان جنوبی 

رئیس اسبق بنیاد نخبگان خراسان جنوبی  نیز گفت: در حال حاضر ۵۳۶ نخبه در استان از خدمات بنیاد بهره مند هستند.

احمدی زاده با بیان اینکه رضایت مردم و خداوند در اولویت قرار دارد، به خطوط قرمزش در این مسئولیت اشاره کرد و افزود: حمایت از دانشجوبان و نخبگان جوان و توجه ویژه به صرفه و صلاح بیت المال و کشور  از جمله این خطوط قرمز است.

مسئولین به دنبال منافع شخصی و گروهی خودشان نباشند  

بیشتر بخوانید   زیرساخت‌های نامناسب جاده‌ای در خراسان جنوبی همچنان جان می‌گیرد

وی ادامه داد: من در طول این ۱۳ سال یک طرح پژوهشی انجام ندادم و معتقدم مسئول نباید دچار تضاد  منافع بشود و چون  دسترسی به منابع دارد  برای خودش طرح بگیرد چرا که  متاسفانه در   برخی از مسئولیت‌ها، عده‌ای دنبال منافع خودشان رفتند و برای گروه خودشان کارهایی کردند که بسیاری از مردم از آن منفعت بهره نبردند.

وی تاکید کرد: مسئولین وقتی مسئولیتی را  می‌گیرند نباید به دنبال سهم، شرکت مدال افتخار استادی یا دانشیاری باشند چرا که اینها برای کشور کاری نمی‌کند و اساتید بجای اینکه به دنبال  ارتقای خودشان باشند بیایند و  برای مردم کاری انجام دهند.

بودجه بنیاد نخبگان افزایش یابد  

وی خواستار افزایش اعتبارات بنیاد نخبگان شد و با بیان اینکه کل اعتبار بنیان در بودجه  ۵۰ میلیارد تومان است، گفت:ساختارهای بنیاد بعد ۱۳ سال هنوز مصوب نشده و ما فقط  دو نیرو داریم.

وی خواستار توجه ویژه به مناطق محروم و  کسب و کار گروهی شد و افزود: از نخبگان در ستادها و کارگروه های استانی باید استفاده شودچرا که بگفته رهبری نخبگان، راه میان بر توسعه جامعه هستند.

وی خطاب به نخبگان گفت: در ایران بمانید و آینده فرزندانتان را بسازید.

انتهای پیام/۱۰۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها