بزرگترین دادگاه علنی برخط کشور در خراسان جنوبی برگزار شد

رئیس کل دادگستری کل استان خراسان جنوبی از برگزاری بزرگترین دادگاه علنی برخط کشور در استان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، حجت الاسلام والمسلمین موحدی راد با اعلام این خبر اظهار داشت: بزرگترین دادگاه علنی واقعی به صورت برخط(آنلاین) در کشور روز گذشته در بیرجند برگزار شد.

رئیس کل دادگستری کل استان خراسان جنوبی گفت : دادگاه علنی برخط(آنلاین) در ادامه برگزاری دادگاه های با موضوع دعوای حقوقی با حضور طرفین دعوی در دادگاه تجدید نظراستان برگزار شد که طی هماهنگی های قبلی بعمل آمده، بسیاری از اساتید، مدیران و دانشجویان حقوقی دانشگاه های سراسرکشور اعم از دولتی، آزاد، پیام نورو دانشگاه علوم اسلامی رضوی و … مخاطبین این دادگاه بودند.

موحدی راد با اشاره به سند تحول قوه قضائیه و در اجرای دادرسی الکترونیکی اظهار داشت: دادگستری استان خراسان جنوبی اولین دادگستری کشور بود که به تشکیل دادگاه های برخط(آنلاین) و رسیدگی های قضائی در فضای ابری قوه قضائیه( اسکای روم) اقدام نمود و هم اکنون پیشتاز این خدمت رسانی است.

رئیس شورای قضائی استان خراسان جنوبی ادامه داد: با حمایت های مرکز فناوری اطلاعات قوه قضائیه و سعی و تلاش شبانه روزی همکاران معاونت فناوری اطلاعات دادگستری استان خراسان جنوبی با ایجاد زیرساخت های لازم جهت توسعه دادرسی الکترونیک، دادگاه های علنی برخط(آنلاین) با کیفیت و کمیت بیشتر،این مهم در حال انجام است.

وی افزود: رضایت جامعه هدف در دادگاه های علنی برگزار شده و درخواست های آنها، تلاش همکاران ما را دو چندان کرد، تا هم به آموزش حقوقی جامعه و هم کاهش هزینه های دادرسی و خدمت به هموطنان توجهی خاص صورت پذیرد و در این مسیر از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.

موحدی راد گفت: تاکنون ۱۰ دادگاه علنی توسط محاکم تجدید نظر استان با حضور اساتید و دانشجویان حقوقی کشور به صورت برخط(آنلاین) برگزار شده که لازم است از زحمات معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان و همیاری و همکاری قضات محاکم تجدیدنظر قدردانی کنیم.

بیشتر بخوانید   ساختمان اتاق تعاون خراسان جنوبی باحضوررئیس اتاق تعاون ایران افتتاح می شود+ عکس

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها