243 هزار خانوار خراسان جنوبی مشمول طرح کالا برگ الکترونیکی

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح کالا برگ الکترونیکی در استان آغاز شده است گفت: تمامی مشمولان دریافت کننده یارانه بگیر که در استان ما 243 هزار خانوار هستند مشمول این طرح‌اند.

به گزارش “پیام خاوران“، غلامرضا اشرفی صبح امروز در جمع خبرنگاران  اظهار داشت: طرح کالابرگ الکترونیکی یکی از طرح‌های مهم در حال حاضر کشور است  که فرایند آن از هفته‌های گذشته در 4 استان به صورت پایلوت اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه از هفته گذشته طرح کالا برگ الکترونیکی در سراسر کشور آغاز شده است افزود: در راستای اجرایی کردن طرح کالا برگ الکترونیکی در خراسان جنوبی، جلسات هماهنگی بین مسئولان استان برگزار کردیم و هدف ما رضایتمندی مردم است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح کالا برگ الکترونیکی، اعتبار خرید کالاهای اساسی به تمام خانوارهای مشمول دریافت یارانه است ادامه داد: در استان ما 243 هزار خانوار مشمول دریافت یارانه هستند.

اشرفی ادامه داد: هردو یا سه ماه یارانه بگیران پایش می‌شوند و در استان خراسان جنوبی  143 هزار خانوار شهری و 100 هزار خانوار روستایی مشمول دریافت یارانه هستند و در طرح کالا برگ الکترونیکی، شهروندان مشمول دریافت یارانه می‌توانند با استفاده از تمام کارت‌های بانکی سرپرست خانوار با مراجعه به فروشگاه‌های مجاز زنجیره‌ای کالاهای اساسی را خریداری کنند.

وی اظهار داشت: هدف اصلی دولت در طرح کالا برگ الکترونیکی، امنیت غذایی و سلامت شهروندان است و در این طرح سرپرست خانوار می‌تواند یک ماه زودتر از اعتبار کارت خود استفاده کند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه در طرح کالا برگ الکترونیکی 10 کالای اساسی شامل برنج، شکر، روغن، پنیر، ماست، مرغ، ماکارانی، تخم مرغ، قند جزو ده قلم کالای اساسی هستند گفت: از کارت سرپرست خانوار که مشمول دریافت یارانه است می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌ها اقلام را خریداری کنند.

بیشتر بخوانید   پایان عملیات رفت پروازهای حج تمتع از فرودگاه بین المللی بیرجند+تصاویر

اشرفی با تاکید بر اینکه فروشگاه‌های رفاه، افق کوروش و تمامی فروشگاه‌های زنجیره‌ای که درخواست کرده باشند مردم می‌توانند برای خرید به آنجا مراجعه کنند افزود: تاکنون 450 فروشگاه در استان درخواست کردند که مشمول طرح قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه در طرح کالا برگ الکترونیکی  یکی از ویژگی‌هایی که دارد این است که اختیاری است و هیچ اجباری نیست گفت: همشهریان می‌توانند این 10 قلم جنس را با هر نشان تجاری دلخواه خود خریداری کنند و در روستاها هم با مراجعه به فروشگاه‌های معتبر می‌توان خرید کنند.

فاطمه واعظی نسب

انتهای پیام/104

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها