اجرای بیش از ۱۱۰ کیلومتر شیب شیروانی در محورهای خراسان جنوبی 

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از اجرای بیش از ۱۱۰ کیلومتر شیب شیروانی در سطح محورهای استان طی ۱۱ ماهه سال جاری خبر داد. 

به گزارش “پیام خاوران“، سجاد احمدی شاهرخت صبح امروز در حاشیه بازدید از محورهای استان اظهار داشت: با توجه به شدت خسارات سوانح ناشی از خروج وسیله نقلیه از راه و به تبع آن افزایش تعداد جان باختگان ناشی از این گونه حوادث، پرداختن به مسئله ایمنی حاشیه راه از اهمیت بسیاری برخوردار است از این رو اصلاح شیب شیروانی از جمله اقدامات اجرایی در راستای افزایش ایمنی راه است که در طی ۱۱ ماهه سال جاری در بیش از ۱۱۰ کیلومتر از محورهای استان انجام شده است.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی افزود: با توجه به نقش کلیدی تابلو و علائم در هدایت ترافیکی و انتقال پیام به رانندگان به منظور ایجاد آمادگی و فرصت لازم برای واکنش در برابر خطرات احتمالی، این اداره کل، همواره اهتمام ویژه ای در نگهداری، تعمیر و نصب تابلوها و علائم ایمنی در محورهای استان داشته است به طوری که از آغاز سال جاری تاکنون بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ عدد تابلو اخطاری و انتظامی و همچنین ۹۴۰ مترمربع تابلو اطلاعاتی در جاده‌های استان نصب شده است.

احمدی تصریح کرد: در طی این مدت به منظور ارتقای سطح ایمنی در راستای جلوگیری از برخورد رخ به رخ وسایل نقلیه در محورها و ایجاد ممانعت از سقوط وسایل نقلیه در پرتگاه ها، بیش از ۳۷ کیلومتر حفاظ بتنی (نیوجرسی) و گاردریل در محورهای مواصلاتی استان نصب شده است.

وی تاکیدکرد: به منظور افزایش سطح ایمنی و کاهش حداکثری حوادث جاده‌‍ای، طرح نصب و استقرار نیوجرسی مفصلی و گاردریل در محورهای مواصلاتی استان موکدا پیگیری و با در نظر گرفتن نوع جاده و میزان ترافیک آن و برحسب اولویت، نسبت به نصب این امکانات ایمنی اقدام می‌شود.

بیشتر بخوانید   تویوتا راو 4 جدید2019 رونمایی شد

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی یادآور شد: خط کشی نقش بسزایی در افزایش نظم و ایمنی در حرکت وسایل نقلیه دارد به طوری که جهت انتقال اطلاعاتی خاص همچون نشان دادن امکان سبقت یا عدم سبقت، آگاهی دادن و مسیریابی صحیح به رانندگان استفاده می‌شود از این رو در یازده ماه گذشته بیش از یک هزار و ۶۰۰ کیلومتر خط کشی در محورهای استان اجرا شده است.

احمدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز با توجه به سهم عمده این عملیات در افزایش ایمنی راه‌ها و نزدیک شدن به ایام سفر‌های نوروزی این اداره کل انجام این عملیات را با جدیت و سرعت بیشتری پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها