طرح رایگان شدن بستری بیماران در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه نخستین طرح رایگان شدن بستری بیماران دولت سیزدهم در خراسان جنوبی امروز آغاز شد گفت: تمام بیمارانی که از طریق برنامه پزشک خانواده به مراکز درمانی مراجعه کنند رایگان درمان خواهند شد.

به گزارش “پیام خاوران” سیدمحمد موسوی میرزایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری و تاکید رییس جمهور مبنی بر کاهش سهم مردم از هزینه‌های درمانی توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت سیزدهم در قالب «پزشکی خانواده و نظام ارجاع» از امروز و در مرحله نخست در سه استان خراسان جنوبی، بوشهر و کردستان اجرا می‌شود.

وی افزود: مطابق این طرح هزینه درمان و بستری تمام بیمارانی که از طریق برنامه پزشک خانواده و براساس نظام ارجاع به مراکز درمانی مراجعه کنند، رایگان خواهد بود و بیمار هزینه‌ای پرداخت نخواهد کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با رونمایی از طرح ملی «سلامت بخش»، هزینه درمان و بستری تمام بیمارانی که از طریق برنامه پزشک خانواده به مراکز درمانی مراجعه کنند، در خراسان جنوبی رایگان خواهد بود.

موسوی میرزائی افزود: برنامه پزشکی خانواده کاری است که سال‌ها باقیمانده بود که امسال در دولت سیزدهم اجرای آن محقق شد و در واقع راهی برای ارتقای سلامت مردم است.

وی گفت: پزشکی خانواده، انقلابی در حوزه سلامت در کشور و منطقه برپا می‌کند.

انتهای پیام/۱۰۴

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   رونمایی از اثر استاد مهدی اسماعیلی مود با موضوع امام علی (ع)

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها