بازگشت سرمایه سازمان همیاری استان خراسان جنوبی بعد از ۱۷ سال 

مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان جنوبی از بازگشت سرمایه سازمان همیاری استان، بعد از ۱۷ سال خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران” سیدمحمد اسماعیل فاطمی با اعلام این خبر خاطرنشان کرد: قسمت اعظمی از سرمایه سازمان همیاری در مشهد بود و اقدامی در این زمینه انجام نشده بود که با حمایت‌ها و رهنمودهای استاندار و با پشتیبانی معاون عمرانی استانداری، بعد از ۱۷ سال به سمت ارزش گذاری سهام رفتیم.

به گفته وی؛  قسمت اعظمی از این سرمایه به زودی به سمت خراسان جنوبی تزریق خواهد شد که با دستور استاندار در پروژه‌های اقتصادی و سرمایه گذاری قابل تعریف، هزینه خواهد شد و  مردم طعم آن را خواهند چشید.

 مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان با اشاره به فلسفه وجودی این سازمان، اظهار داشت: نهادهای عمومی بر اساس ماده پنجم قانون محاسبات کشور تشکیل می‌شوند و به حکم قانون انجام وظیفه می‌کنند.

فاطمی، سازمان تأمین اجتماعی، هلال احمر، بنیاد شهید و … را ازجمله نهادهای عمومی برشمرد و گفت: سازمان همیاری‌های شهرداری‌ها هم یک نهاد عمومی است که با اسناسنامه مشخص و ابلاغی از سوی وزارت کشور در سال ۶۹ تأسیس شده است.

وی با تأکید بر اینکه هدف وجودی سازمان همیاری، پشتیبانی از شهرداری‌هاست، تصریح کرد: در خراسان جنوبی ۳۱ شهرداری داریم و سازمان همیاری شهرداری استان هم در سال ۱۳۸۳ پس از انتزاع خراسان جنوبی از خراسان بزرگ، با سهامداری شهرداری‌های استان تشکیل شد.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان جنوبی افزود: ساختار تشکیلاتی سازمان همیاری شهرداری‌ها به گونه‌ای است که شهرداری‌ها عضو آن هستند و ریاست آن با استاندار و ریاست هیئت مدیره آن هم با معاون هماهنگی امور عمرانی است که شرح وظایفی را ابلاغ می‌کنند و ما در مجموعه مجری این دستورالعمل‌ها هستیم.

بیشتر بخوانید   افزایش 15 درصدی مصرف گاز طبیعی در خراسان جنوبی

وی با اشاره به مهمترین فعالیت‌های سازمان همیاری شهرداری‌ها، گفت: در سه حوزه اصلی انجام وظیفه می‌کنیم که حوزه سرمایه گذاری و اقتصادی یکی از این حوزه‌هاست.

به گفته وی؛ سازمان همیاری باید از تجمیع سرمایه‌ها کمک گرفته و با تعریف و اجرای پروژه‌های اقتصادی، سود آن را به بدنه شهرداری‌ها تزریق کند.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان از ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک خراسان جنوبی با کشور افغانستان گفت و متذکر شد: ما اقدامات اقتصادی را در دو  نقطه مرزی ماهیرود و یزدان انجام دادیم، در این منطقه خودروهای زیادی از ایران به افغانستان و بالعکس در تردد هستند.

فاطمی ادامه داد: با توجه به نیاز این خودروها به سوخت، سازمان همیاری با سرمایه گذاری در ماهیرود، سه جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی را به عنوان کارگزار شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات مالی در مرز ماهیرود را با ایجاد یک باجه با همکاری پست بانک انجام داده‌ایم، خاطرنشان کرد: اقدامات عمرانی در حوزه شهرداری‌های عضو را در دستور کار داریم و در همین راستا به تکمیل پروژه‌های شهرداری‌ها و نهادهای عمومی کمک کردیم تا خدمت رسانی بهتری به مردم انجام شود.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان تأکید کرد: این سازمان، متعلق به عموم مردم است و از فعالیت‌ها و اقدامات آن همه همشهریان سود می‌برند.

فاطمی با تأکید بر اینکه سازمان پنج پروژه مهم سرمایه گذاری و اقتصادی را در استان انجام داده، گفت: برای اولین بار پایانه تخصصی فرآرده‌های نفتی شرق کشور در سال ۱۴۰۲ آغاز خواهد شد.

به گفته وی؛ با توجه به قرار گرفتن استان در کریدور اصلی چابهار- مشهد و یا چابهار- سرخس برنامه‌ریزی شده در شهرستان سربیشه مرکز خدماتی رفاهی برای خودروهای سبک و سنگین انجام دهیم لذا عملیات اجرایی این پروژه با حجم سرمایه گذاری مشخص شده سال آینده آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید   عرضه میوه 40 درصد زیر قیمت بازار در میدان تره بار شهرداری بیرجند

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان با بیان اینکه خراسان جنوبی به واسطه استعدادهای  معدنی فراوان، عسلویه معدنی نامیده می شود، افزود: برنامه ریزی شده تا با همکاری معدنکاران و فعالین این حوزه کمکی در حوزه بازرگانی و فروش مواد معدنی در استان داشته باشیم.

فاطمی با بیان اینکه برخی پروژه‌های معدنی هم در کشور افغانستان تعریف شده گفت:  از سنگ‌های معدنی کشور افغانستان وارد می‌کنیم تا در استان فرآوری شده و با این کار، ایجاد اشتغال خواهیم داشت.

به گفته وی؛ برای اولین بار صندوق خصوصی شهرداری‌ها را در استان خواهیم داشت و با برنامه‌های مالی که در بورس و اوراق بهادار انجام خواهیم داد پروژه‌هایی را اجرا می‌کنیم که منابع مالی آن در این صندوق تأمین و شهرداران در تأمین منابع مالی در پروژه‌های خود از این صندوق استفاده خواهند کرد.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان جنوبی در پایان از حمایت‌های استاندار جهادی استان قدردانی کرد و گفت: دست ما به سمت فعالین اقتصادی استان و صاحبان ایده تجاری دراز است تا به سمت تجاری شدن پیش برویم.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها