مدیران برای افزایش سهم‌ استان از اعتبارات ملی بیشتر تلاش کنند

استاندار خراسان جنوبی گفت: نیاز است مدیران وقت گذاشته و سهم بری استان را از اعتبارات ملی افزایش دهند.

به گزارش “پیام خاوران“، جواد قناعت صبح امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار داشت: روند تخصیص اعتبارات عمرانی در ماه‌های پایانی سال شتاب قابل قبولی پیدا کرده و امید است شاهد فعال شدن کارگاه‌های عمرانی در سطح استان باشیم لذا انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی در جذب اعتبارات ملی سرعت و شتاب قابل قبول داشته باشند.

وی تصریح کرد: از محل اعتبارات درآمدهای نفتی کشور، فعلاً تخصیص استان ۷۰ درصد است اما قول مساعد برای افزایش این میزان به ۱۰۰ درصد داده شده است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در حوزه اعتبارات تملک دارایی هم تخصیص استان ۳۵ درصد بوده ولی احتمالاً به ۵۰ درصد برسد و در حوزه اعتبارات توازن استانی نیز ۴۵ درصد و ملی نیز ۱۰۰ درصد با اوراق است.

قناعت با اشاره به هزینه‌های جاری دستگاه‌های اجرایی نیز گفت: بخش عمده‌ای از این هزینه‌ها تأمین می‌شود اما لازم است همچنان صرفه جویی در دستور کار دستگاه‌های اجرایی باشد.

به گفته وی؛ در زمینه سایر هزینه‌ها هم امید است شاهد افزایش تخصیص تا ۶۰ درصد باشیم تا بخش عمده‌ای از کسری اعتبارات استان رفع شود.

وی با تأکید بر لزوم مطالعه بودجه سال ۱۴۰۲ توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی گفت: انتظار می‌رود دستگاه های اجرایی از ظرفیت‌های بودجه سال آینده بهره ببرند و با پیگیری‌ها در سطح ملی، میزان تخصیص‌ها را افزایش دهند.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: مصوبه دولت که برخی دهیاری‌ها به عنوان دستگاه اجرایی تعریف شده اهمیت زیادی دارد لذا نهادهای متولی با همفکری و همکاری به دنبال راه حلی برای اجرای درست این مصوبه دولت باشند.

بیشتر بخوانید   لغو برگزاری مراسم و اجتماع‌های محوری یوم الله ۱۳آبان

به گفته وی؛ توانمندی فنی و اجرایی دهیاری‌ها با برگزاری کارگاه آموزشی باید افزایش یابد تا بتوان از ظرفیت آنها در راستای آبادانی روستاها استفاده شود.

قناعت با اشاره به کمبود فضای آموزشی در استان گفت: نیاز است مطابق سند آمایش استان احداث مدرسه و فضای آموزشی در دستور کار باشد تا در آینده دچار فضاهای بلااستفاده نباشیم لذا توجیه در ساخت مدرسه از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی بر افزایش سطح رفاه در استان تأکید کرد و گفت: پیشرفت و توسعه، نیازمند تلاش و پیگیری است و باید با همت مضاعف ایجاد شود.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: گزارش طرح هزینه درآمد خانوارهای شهری و روستایی از کارهای ارزشمند و علمی است که وضعیت استان را به خوبی نشان داده و می‌توان تحلیلی مناسب از آن داشت تا پایه برنامه‌ریزی‌ها هم باشد.

وی ادامه داد: لازم است تحلیلی مناسب از وضعیت هزینه، درآمد و رفاه مردم خراسان جنوبی ارائه شود تا بتوان علل پایین بودن این شاخص‌ها نسبت به دیگر استان‌ها را ریشه یابی کرد.

ساره گیوکی

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها