نصب ۳۴۵ المان نوروزی در شهرهای خراسان جنوبی

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه بالغ بر ۸۰ درصد شهرهای استان در مسیر تردد گردشگران قرار دارند گفت: ۳۴۵ المان نوروزی توسط شهرداری های استان تهیه شده که تا نوروز نصب خواهد شد.

به گزارش “پیام خاوران” علیرضا صفری با بیان این‌ مطلب در برنامه ذره بین شبکه خاوران اظهار داشت :شهرداری ها مطابق هرساله برنامه‌های متنوعی برای استقبال از گردشگران در استان در نظر گرفته اند.

وی افزود : ۳۷ کمپ اسکان موقت با ۱۱ هزار ظرفیت در حوزه شهرداری های استان پیش بینی شده که اغلب در فضای پارک های شهری قرار دارند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه ۳۴۵ المان نوروزی توسط شهرداری های استان تهیه شده که تا نوروز نصب خواهد شد، گفت : ۵۷ هزار و ۹۰۰ اصله نهال مختلف عموماً مثمر توسط شهرداری ها کاشته و بالغ بر ۲۱ هزار مترمریع از طول سطح جداول شهری رنگ آمیزی شده است.

صفری با اشاره به بهسازی ۴۰۰ هزار متر مربع از سطح معابر شهرهای استان نیز افزود : پیش بینی کشیک نوروزی و آتش نشانی ها انجام گرفته و مرخصی طولانی مدت شهرداران هم لغو شده است.

وی عنوان کرد : شهرداری‌ها سازمان های خدمت‌رسانی به مردم هستند و در این حوزه تاکنون فعالیت هایی خوبی انجام شده یا در دست اقدام است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی افزود: در ۳۱ شهر خراسان جنوبی ۳۰ شورای اسلامی فعال داریم و ۳۰ شهرداری هم در این شهرها به مردم خدمت می کنند.

وی با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی ۱۵۴ نفر هستند گفت : از این تعداد ۱۵ نفر زن و ۱۳۹ نفر مرد، جامعه شورای اسلامی شهرهای استان را تشکیل می دهند.

صفری عنوان کرد :تعداد بانوان حاضر در شوراهای شهر اندک هستند اما اگر در انتخابات های آینده تعداد کاندیداهای زن افزایش یافت استقبال می کنیم چون خوشبختانه بازخوردهای خوبی از فعالیت و مشارکت بانوان در این عرصه دیده شده است.

بیشتر بخوانید   ۱۰۶نامزد انتخابات مجامع هلال احمر خراسان جنوبی تایید صلاحیت شدند

وی افزود :در سال جاری توانستم ۱۴ دستگاه ماشین آلات برای شهرداری های استان به ارزش ریالی ۵۰ میلیارد تومان از سازمان شهرداری ها و دهیار های کشور دریافت کنیم که نسبت به سنوات قبل کم سابقه بوده است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه معمولاً شهرداری ها در پایان سال برای پرداخت حقوق و مزایا دچار مشکل می شدند، عنوان کرد: با توجه به سیاست های دولت و با تدبیر استاندار و البته به برکت نظام جمهوری اسلامی با وجود جنگ اقتصادی تمام عیار دشمن، امسال هیچ مشکل مالی در پایان سال از لحاظ حقوق و مزایای کارکنان شهرداری ها نخواهیم داشت و اعتبارات و کمک های خوبی تاکنون دریافت شده و امید داریم تا پایان سال یک مرحله ابلاغ اعتبار دیگر نیز دریافت کنیم.

وی گفت :در حوزه پرسنلی پیگیری های خوبی انجام شده و علیرغم کمبود نیروی انسانی در اغلب شهرداری ها اما با تمام قدرت تلاش صرف کارهای مردم شده و به موازات این مسئله پیگیری برای جذب نیرو انجام شده است.

صفری افزود: موافقت اولیه برای جذب ۴۱ نفر به صورت کار معین اخذ شده و سال آینده آزمون استخدامی برگزار و این نیروها به بدنه شهرداری ها اضافه خواهند شد.

به گفته وی؛ تمام مدارک تحصیلی مرتبط در این تعداد نیروی مورد نیاز گنجانده شده و به فراخور نیاز شهرداری ها جذب خواهند شد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: آزمون نیرو های پیمانی نیز در دست پیگیری است تا بتوان چالش نیروی انسانی در شهرداری ها حل شود.

بیشتر بخوانید   گلایه دادستان بیرجند از فعال نبودن برخی دوربین‌های نظارتی جایگاه‌های سوخت

وی با بیان اینکه در حوزه پرسنلی ۴۱۳ نفر نیروی رسمی و پیمانی در شهرداری های استان شاغل هستند، گفت: هزار و ۱۰۱ نفر قراداد کار معین، کارگری و موقت و هزار و ۱۷۱ نفر نیروی شرکتی مشغول هستند که مجموع این افراد ۲هزار و ۶۷۵ نیرو در شهرداری ها شاغل هستند.

صفری گفت: سه نفر نیرو ۶ ماهه دوم امسال از طریق تبصره ۳ بکارگیری شدند و ۲۰۹ نفر هم از طریق سهمیه ایثارگری تبدیل وضعیت شده اند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی افزود: ۱۱۸ نفر از نیروهای شاغل شهرداری در رتبه های ارشد و خبره ارتقای شغلی پیدا کردند و ۶۷ نفر هم نیروی پیمانی به رسمی آزمایشی تبدیل وضعیت شده اند.

وی با اشاره به کمک های دولت در حوزه شهرداری ها نیز افزود :دولت از منابع مختلفی به شهرداری ها کمک می کند که مهمترین آن منبع مالیات است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: از لحاظ ریالی ۳۷۰ میلیارد تومان به شهرداری های استان در سرفصل های مختلف قانون مالیات بر ارزش افزوده از سوی دولت کمک شده است.

صفری اظهار داشت: امسال بودجه تمام شهرداری های استان محقق شده و بعضی از شهرداری ها نیز ناگزیر به متمم بودجه شدند لذا سال خوبی از لحاظ منابع مالی برای شهرداری ها بود.

به گفته وی؛ ۶۰ میلیارد تومان هم قیر رایگان و ۵۰ میلیارد تومان ماشین آلات در اختیار شهرداری ها قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی افزود: حدود ۵۸ درصد بودجه شهرداری ها از محل کمک های ریالی قیر و ماشین آلات تأمین شده است.

بیشتر بخوانید   امدادرسانی هلال احمر خراسان جنوبی به ۱۳۹حادثه دیده

وی با بیان اینکه ۴۵ درصد بودجه شهرداری ها هم از کمک های ریالی دولت تأمین شده، گفت : ۴۸۷ میلیارد تومان مجوع کمک های ریالی تجهیزاتی و ریجستری دولت به شهرداری های استان بوده است.

صفری با اشاره به برگزاری منظم جلسات نشست شهرداری های استان ادامه داد: از همین رو توانسته ایم برنامه های خوبی در حوزه مدیریت شهری تدوین کنیم و مهمترین مباحث مطرح شده در این گردهمایی ها مشکلات شهرداری ها با دستگاه های اجرایی است که امیدواریم با گفتگو و تعامل این چالش ها حل شود.

وی با ذکر این نکته که ذیل کارگروه ها پنج کمیته هم تدوین شده که دستور العمل‌های خالص ابلاغ شده و موضوعات مختلف در حوزه های فنی مالی حقوقی و غیره مورد بحث قرار می گیرد، اظهار داشت : روزهای دوشنبه ارتباط مردمی پیش بینی شده و اگر موضوع خاصی باشد رسیدگی می شود.

به گفته وی؛ شماره تماس ۳۲۳۸۶۲۲۵ هم پاسخگوی تماس های تلفنی مردم در حوزه های مرتبط کاری است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها