گلایه دادستان بیرجند از فعال نبودن برخی دوربین‌های نظارتی جایگاه‌های سوخت

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان جنوبی از غیر فعال بودن برخی دوربین‌های جایگاه‌های سوخت و ترک فعل مسئولین دو جایگاه سوخت در استان گلایه و بر افزایش نظارت‌ها در این مورد تأکید کرد.

به گزارش “پیام خاوران”، حجت الاسلام نسائی زهان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در جمع خبرنگاران گفت: در بحث قاچاق سوخت یک طرف قضیه مبدأ است که قاچاقچی، سوخت را از آنجا تأمین و به سمت مقصد مورد نظر حمل می‌کند و برخی جایگاه‌های سوخت در این امر دست اندر کار هستند و در این مورد باید دید که چرا وزارت نفت بر این موضوع نظارت نمی‌کند و باید فکری به حال ترک فعل‌ها از سوی افراد شود.

او افزود: برخی از جایگاه‌های سوخت در استان دوربین نظارتی ندارند و به همین دلیل به سراغ جایگاه‌های سوخت رفتیم و به دو جایگاه در استان که یکی در بیرجند و دیگری در نهبندان بود برخوردیم که در امر قاچاق سوخت دخالت داشته و از طریق کارت‌های سرگردان و حواله و بارنامه‌های صوری و جعلی، سوخت را به افراد قاچاقچی، سوخت کش و شوتی سوار می‌فروختند.

حجت الاسلام نسائی زهان بیان کرد: در مورد جایگاه سوختی که در نهبندان بررسی شد تا این لحظه متوجه شدیم که این جایگاه ۴ میلیون لیتر سوخت قاچاق کرده و برای ۸ نفر نیز در این مورد قرار بازداشت صادر کرده و جایگاه سوخت را پلمب کردیم و قبل از آن نیز یک جایگاه سوخت در بیرجند با همین عنوان دست داشتن در قاچاق سوخت شناسایی و پلمب شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان جنوبی ادامه داد: هشدار‌های لازم در این مورد را داده و نظارت‌ها را تشدید کرده ایم و علاوه بر آن از مردم می‌خواهیم تا در صورت مشاهده تخلف در جایگاه سوخت موارد را به پلیس گزارش دهند و این اطمینان را به افراد می‌دهیم که هویت فرد گزارش دهنده برای جلوگیری از ایجاد دشمنی با وی، مخفی بماند.

بیشتر بخوانید   سامانه هویت یکتای ملی ایرانیان (سهیم) در خراسان جنوبی راه‌اندازی شد

او عنوان کرد: سوخت یک سرمایه ملی و متعلق به تمام مردم کشور است به همین دلیل اجازه نمی‌دهیم سود آن دست افراد خاصی تحت عنوان قاچاقچی یا سوخت کش باشد.

۲۴۸ نفر در تصادفات جاده ای استان جان خود را از دست دادند

سرهنگ رضایی رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۴۸ نفر در جاده‌های استان بر اثر تصادفات جان خود را از دست داده اند که می‌توان گفت تقریباً روزی یک فوتی و ۱۰ مجروح داشته ایم که ۵۰ درصد از متوفیان و ۶۴ درصد از مجروحین از افراد بومی استان و باقی آن ها غیر بومی بوده اند.

او افزود: پارسال میانگین سرعت در جاده‌های استان ۱۴ درصد از میانگین کشوری بالاتر بود که با استفاده از قانون توقیف خودرو‌های با سرعت بالا توانستیم با کاهش ۴ درصدی، این عدد را به ۹.۷ درصد برسانیم که می‌توان گفت مدیریت سرعت در جاده‌های استان تقریبا انجام شده است، اما ایده آل نیست.

رضایی بیان کرد: تصادفات منجر به فوت در استان نسبت به مدت مشابه پارسال با ۸ درصد افزایش مواجه بوده، اما تعداد فوتی‌ها افزایش نیافته است.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی ادامه داد: به طور کلی آمار تصادفات در استان نسبت به پارسال ۷.۷ درصد افزایش پیدا کرده که اکثراً شدت‌دار نبوده و تصادفات خسارتی بوده اند.

او عنوان کرد: از فروردین امسال تاکنون ۱۶ هزار خودرو توقیف روزانه و هفتگی و ۶ هزار و ۵۰۰ وسیله نقلیه نیز به صورت ساعتی توقیف شده‌اند که این قوانین تأثیرگذار بوده، اما آن تأثیرگذاری که ما انتظار داریم هنوز اتفاق نیفتاده است و نیازمندیم تا قوانین سختگیرانه‌تری در این مورد وضع شود.

بیشتر بخوانید   عامل۴۰ درصدتصادفات درون شهری خراسان جنوبی استفاده از تلفن همراه است

رضایی تصریح کرد: به طور مثال در مورد خودرو‌های عمومی و سنگینی که قاچاق سوخت می‌کنند، سامانه‌های راهداری به نحوی است که می‌توان به صورت سیستمی تردد‌ها را بر اساس بارنامه‌ها بررسی کرد که این خواسته را داریم تا این کار صورت بگیرد و همچنین برای اینکه سرعت در جاده‌های استان کاهش پیدا کند از دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان می‌خواهیم تا دستور وضع قوانین سختگیرانه‌تری را در این مورد بدهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها