اقامت ۲۲هزار و ۲۴۹ نفر روز در مدارس خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از اقامت ۲۲هزار و ۲۴۹ نفر روز در مدارس استان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، سیدعلیرضا موسوی نژاد، در بازدیداز پایگاه اسکان نوروزی شهرستان بیرجند، اظهار داشت: برای اسکان مسافرین فرهنگی استان،درایام نوروز،۱۳۱آموزشگاه با ۹۴۱ کلاس درس، با درجه بندی«ویژه»،«الف»و«ب»تجهیز و برای اقامت میهمانان نوروزی آماده شده است.

وی با اشاره به همکاری ۳۰۶ نفر از کادراداری و آموزشی استان با ستاد اسکان نوروزی آموزش و پرورش،درخراسان جنوبی، تصریح کرد: در صورت افزایش تعداد مسافرین تعداد مدارس ستاد اسکان نیزافزایش خواهد یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره با استقبال از ۱۸ هزار و ۱۹۹ نفر میهان نوروزی، در قالب ۴ هزار و ۳۵۶ خانوار از ۲۷ اسفندسال گذشته لغایت سوم فروردین جاری، عنوان کرد: از مجموع ۹۴۱ کلاس درس تجهیز شده ۱۱۳ کلاس با درجه«ویژه» ۲۸۸ کلاس با درجه «الف»و ۵۴۰ کلاس نیز با درجه«ب» در نظر گرفته شده است.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی،با اشاره به اقامت ۲۲هزار و ۲۴۹نفر روز مسافر فرهنگی در بازه زمانی یاد شده در پایگاه های ستاد اسکان آموزش و پرورش استان تأکید کرد: خراسان جنوبی، در رتبه چهاردم استان های کشور به جهت پذیرش همکاران فرهنگی قرار دارد.

موسوی نژاد،بابیان این که ثبت نام اینترنتی مسافرین نوروزی از ۲۰ اسفند ماه در سامانه اسکان آموزش و پرورش به آدرسesksn.medu.ir آغاز شده است، خاطر نشان کرد: یکی دیگر از برنامه های آموزش و پرورش در ایام نوروز۱۴۰۲ توانمند سازی علمی، فرهنگی و عقیدتی دانش آموزان استان است و به این منظور طرح اعتکاف علمی دانش آموزان، در مدارس استان اجرا می شود.

اسکان ۵هزار و ۸۸۱مسافر فرهنگی در پایگاه های اسکان نوروزی خراسان جنوبی

بیشتر بخوانید   پرداخت ۲۱۵ فقره تسهیلات به زلزله زدگان خراسان جنوبی

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی همچنیندر بازدید از پایگاه اسکان نوروزی شهرستان طبس گفت: تا صبح ۲۹ اسفند یک هزار و ۵۳۰ خانواده فرهنگی به میزان ۵ هزار و ۸۸۱ نفر در پایگاه های ستاد اسکان نوروزی آموزش و پرورش پذیرش شده و اسکان یافته اند.

موسوی نژاد اظهار داشت: در حال حاضر ۴۷ مدرسه با ۳۷۰ کلاس درس برای استقبال از مسافرین نوروزی دارالعباده طبس در دو شهر طبس و دیهوک در نظر گرفته شده است که با افزایش تعداد مسافرین این آمار قابل افزایش است.

وی، با اشاره به همکاری ۱۳۰ نفر از مجموعه اداری و آموزشی شهرستان طبس به عنوان عوامل اجرایی این ۲ پایگاه، اظهار کرد: از مجموع ۴۷ مدرسه پایگاه  های اسکان شهرستان طبس، ۷مدرسه در شهر دیهوک و مابقی در شهر طبس و مناطق تاریخی و گردشگری این شهرستان قرار دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که شهرستان طبس به دلیی موقعیت خاص جغرافیایی، شرایط اقلیمی و بافت تاریخیی خود، دارای آثار گردشگری، تاریخی و آثار طبیعی فراورانی است که مورد استقبال مسافرین و میهمانان نوروزی قرار می گیرد، ار این رو شهرستان طبس به عروس ایران شهرت یافته است.

به گفته موسوی نژاد،باغ گلشن،ارگ قدیم،امامزاده حسین بن موسی الکاظم،طاق شاه عباسی،سد کریت اصفهک،کال جنی روستای ازمیغان چشمه آبگرم مرتضی علی،کویر حلوان و پناهنگاه حیات وحش نایبندان از معروفترین جاهای دیدنی تاریخی و فرهنگی طبس به شمار می روند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها