هدف اصلی دشمن از ترویج بی حجابی، روابط آزاد است

مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور هماهنگی روحانیت، ائمه جمعه و جماعات استان  گفت: بی حیایی و بی حجابی با فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی همخوانی ندارد و هدف دشمن در ترویج بی‌حجابی روابط آزاد است.

به گزارش “پیام خاوران” حجت الاسلام والمسلمین محمدی ظهر امروز در اولین نشست مشترک کارگروه رصد و برنامه‌ریزی و هیئت اندیشه ورز با موضوع رویداد جایزه جوانی جمعیت خراسان جنوبی اظهار داشت: حجاب اسلامی یکی از واجبات دین بوده که در قرآن نیز به صورت صریح به آن اشاره شده لذا عمل به آن در دین اسلام و مذاهب مختلف مشترک است و اختلاف نظری در اصل آن وجود ندارد.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر و هجمه‌های دشمنان به موضوع زنان و حجاب عنوان کرد: در این خصوص سال هاست که دشمن وارد عمل شده لذا چهارشنبه های سفید، نه به حجاب اجباری و امثال آن را شاهد بودیم و در اتفاقات اخیر هم این مسئله به اوج خود رسید.

مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور هماهنگی روحانیت، ائمه جمعه و جماعات استان اظهار داشت: برخورد فیزیکی، کارهای میدانی و گشت ارشاد بعد از جریانات اخیر کم شده که طبیعی بوده زیرا امنیت برای کشور و مردم از اهمیت زیادی برخوردار است لذا مجموعه‌های امنیتی صلاح را بر این دانستند که فعلا در حد اقدامات فرهنگی با بی حجابی مبارزه کنند.

وی بیان کرد: نقدهایی بر این نوع رفتارها وجود داشتند و گلایه‌هایی هم مطرح شده که چرا با مظاهر بدحجابی برخورد نمی‌شود و البته برخی که به صورت گروهی و تشکیلاتی اقدام به ترویج بی حجابی می‌کردند دستگیر شدند.

محمدی با اشاره به بیانیه اخیر وزارت کشور گفت: بر اساس این بیانیه حجاب یکی از ارزش‌ها و احکام صریح دین و از همه مهمترین قانون کشور است که در تمام دنیا عمل خلاف قانون را برنمی‌تابند.

وی افزود: وزارت کشور در بیانیه اخیر اعلام کرد که از ارزش‌های دینی و اسلامی عقب نشینی نکرده و سهل انگاری نیز رخ نداده که جای تقدیر دارد و طبیعتا مردم، جامعه متدین، روحانیون و خانواده‌های شهدا نگران اتفاقات اخیر کشور بودند که با این بیانیه مقداری از دغدغه‌ها رفع شده است.

مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور هماهنگی روحانیت، ائمه جمعه و جماعات استان با اشاره به ضرورت و فواید حجاب برای جامعه نیز گفت: همه به دنبال جامعه سالم هستند و این مهم مستلزم سالم بودن خانواده است.

بیشتر بخوانید   مصرف سی‌ان‌جی در خراسان جنوبی8.4 درصد افزایش یافت

وی یادآور شد: امروزه شاهد آسیب‌های زیادی هستیم که خانواده‌ها را هدف قرار داده که بالارفتن سن ازدواج، عدم تمایل به ازدواج، افزایش آمار طلاق، دعواها و اختلافات خانوادگی نمونه آن است و مهمترین عامل این آسیب‌ها بی حجابی و بی حیایی می‌تواند باشد.

محمدی گفت: پدیده روابط نامشروع، دختران خیابانی و فراری هم می‌تواند از آثار بی حجابی و بدحجابی در جامعه باشد.

وی عنوان کرد: دشمن تلاش دارد که در جامعه اسلامی فساد، بی حیایی و روابط نامشروع را رواج دهد و دروازه رسیدن به این اهداف بی حجابی است.

مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور هماهنگی روحانیت، ائمه جمعه و جماعات استان اظهار داشت: دشمنانی که ادعای حقوق بشر دارند دلسوز زنان و دختران جامعه اسلامی ایران نیستند کما اینکا بی تفاوتی آنها به بیماران سرطانی و پروانه‌ای در تحریم‌ها بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی با تأکید بر اینکه سلامت هر جامعه‌ای در گرو حجاب و عفاف است اظهارداشت: اغنای نسل جوان در این زمینه اهمیت زیادی دارد و متأسفانه کوتاهی از سوی دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه بوده است.

محمدی افزود: رسانه‌ها، فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش در این زمینه نقش مهمی به عهده دارند و اغنای نسل جوان از پایین‌ترین سطح باید انجام شود تا احکام دین و فایده آن را باور کنند.

وی خاطرنشان کرد: لازم است فواید حجاب و مضررات بی حجابی برای جوانان بیان شود زیرا این مسئله ای نیست که بتوان به راحتی از آن گذشت.

مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور هماهنگی روحانیت، ائمه جمعه و جماعات استان افزود: وضعیت جوامع غربی با استناد به آمار وحشتناکی از تجاوز، سقط جنین که محصول بی حجابی و بی حیایی است باید برای نسل جوان بازگو شود.

وی یادآور شد: البته در جوامع غربی و ادیان مختلف هم خانواده‌های سالمی وجود دارد که اینها نیز باید به شکل مصداقی برای نسل جوان معرفی شود.

محمدی با اشاره به وضعیت رهاشدگی فضای مجازی در کشور هم گفت: بسیاری از اتفاقاتی که امروز در جامعه شاهد هستیم محصول ولنگاری فضای مجازی است زیرا در گذشته چنین وضعیتی وجود نداشت.

بیشتر بخوانید   آسفالت تمامی معابر خاکی شهر بیرجند تا پایان آبان

وی گفت: در حال حاضر سن شناخت جنسی در بین دختران و پسران پایین آمده اما سن ازدواج بالا رفته لذا آسیب‌هایی است که باید در جای مناسب به آن توجه کرد.

مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور هماهنگی روحانیت، ائمه جمعه و جماعات استان تأکید کرد: نیازمند گفت و گوهای مثبت در فضاهای آموزشی هستیم که محوریت آن نسل‌های جوان به خصوص در سنین پایین باید باشند.

مشارکت استان در رویداد “جایزه ملی جوانی جمعیت” 

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی نیز از مشارکت استان در رویداد” جایزه ملی جوانی جمعیت” خبر داد و گفت: رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت، نخستین رویداد علمی، فرهنگی و اجتماعی ملی در حوزه جمعیت کشور است که در راستای فرهنگسازی افزایش جمعیت ، اواخر اردیبهشت ماه امسال برگزار می‌شود.

فرشته اسدزاده تصریح کرد: هدف از اجرای این رویداد در ستاد ملی جمعیت کشور، پایش و ارزیابی عملکرد مراجع مرتبط با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و انتخاب برترین‌ها در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی و نخبگان است.

به گفته وی؛ این رویداد در راستای تحقق سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه خانواده و جوانی جمعیت، فرهنگسازی در زمینه افزایش جمعیت(ازدواج و فرزندآوری) و ارج نهادن به زحمات مراجع مرتبط و ایجاد انگیزه، روحیه و شوق تلاش برگزار می‌شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری متذکر شد: براساس دستورالعمل‌های ابلاغی، این رویداد علاوه بر اینکه الگویی برای اجرای اقدامات قانونی در حوزه افزایش جمعیت است، رخدادی مبتنی بر فرهنگ و هنر غنی اسلامی-ایرانی در حوزه جوانی جمعیت با هدف افزایش اقدامات فرهنگی و هنری است.

اسدزاده به تشریح مأموریت‌های این رویداد پرداخت و گفت: ارزیابی دستگاه‌های متولی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت کشور، ارتباط و تبادل تجربه با بهره‌گیری از حضور و مشارکت خانواده‌ها، نخبگان، هنرمندان، اصناف و اهالی رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، نیروهای مسلح،  شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی و ارج نهادن به تلاش کارکنان دولت و معرفی الگوهای برتر از مهمترین مأموریت‌های این رویداد است.

بیشتر بخوانید   برگزاری دوره آموزشی ویژه نیروهای خدماتی شرکت توزیع برق استان خراسان جنوبی

وی ادامه داد: از دیگر مأموریت‌های این رویداد، ارج نهادن به فعالیت‌های ثمربخش مردم در راستای جوانی جمعیت و کمک به رشد سطح دانش و آگاهی، توسعه فرهنگ و فرهنگسازی جوانی جمعیت در کشور است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری تأکید کرد: در این رویداد عملکرد حوزه‌های مختلف مورد پایش و ارزیابی قرار می‌گیرد.

اسدزاده خاطرنشان کرد: برای مثال در این رویداد وضعیت رسانه‌های استان در دو قالب تولید و انتشار محتواهای مرتبط با جوانی جمعیت و ترغیب کننده خانواده‌ها به اصل فرزندآوری و نیز توجه به مفاد قانون جوانی جمعیت در رده کارکنان رصد و ارزیابی می‌شود.

به گفته وی؛ رسانه منتخب براساس دستورالعمل‌های ابلاغی، به رویداد ملی جایزه جوانی جمعیت جهت ارزیابی در بین دیگر رسانه‌های برتر کشوری معرفی می‌شود.

وی با بیان اینکه این نوع ارزیابی در دیگر بخش‌های خانواده، سازمان‌های مردم نهاد، شرکت ها و مؤسسات خصوصی و نخبگان نیز انجام خواهد شد، تصریح کرد: فراخوان مربوط به مشارکت خانواده در این رویداد متعاقباً منتشر خواهد شد و با انتشار این فراخوان، خانواده‌ها می‌توانند در قالب خود اظهاری در این رویداد مشارکت کنند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر اصل فرزندآوری و توجه به وضعیت جمعیتی کشور، اظهار داشت: جمعیت از جمله مسایلی است که با اولویت و فوریت در دستور کار نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار گرفته و در همین راستا هم قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ابلاغ شده است.

اسدزاده، جمعیت جوان و سالم را از فاکتورها و شاخصه های توانمندی هر منطقه عنوان کرد و گفت: از نگاه دینی، اجتماعی و سیاسی، جمعیت از جمله معادلات اصلی برای بقای تمدن هر کشور است.

وی حرکت به سمت رشد منفی جمعیت و سالمندی را از عواقب کم جمعیتی برشمرد و بر هم افزایی همه حوزه های تأثیر گذار در زمینه فرهنگ‌سازی در راستای توجه به موضوع تعالی جمعیت تأکید کرد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها