طبس صدرنشین فوتی‌های جاده‌ای نوروز در استان خراسان جنوبی

شهرستان طبس نوروز امسال بیشترین فوتی‌های تصادفات جاده‌ای خراسان جنوبی را به خود اختصاص داد.

به گزارش “پیام خاوران“، زاهدی پور معاون عملیات فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی گفت: امسال در ایام نوروز ۱۶ مورد تصادف فوتی که منجر به فوت ۲۶ نفر شد داشتیم که بیشترین تصادفات در محور طبس رخ داده است.

وی افزود: با وجود اینکه امسال ۱۸ استراحتگاه موقف در جاده‌های استان برپا شد، اما محور طبس به علت کویری بودن، طولانی و یکنواخت بودن مسیر، بیشتر مستعد تصادفات جاده‌ای بود.

زاهدی پور بیان کرد: محور طبس نیاز به استراحتگاه‌های دائمی دارد تا مسافرین در طول تردد در این جاده در بین راه استراحت داشته باشند تا با خستگی به راه خود ادامه ندهند.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی ادامه داد: میانگین سرعت در جاده طبس با توجه به شرایط آن نسبت به میانگین کشوری ۱۰ تا ۲ درصد بالاتر است و امسال وسیله نقلیه افراد متخلف متناسب با نوع تخلف رانندگان از ۲ تا ۶ ساعت توقیف می‌شد.

سرنشینان بیشترین قربانی تصادفات منجر به فوتی

معاون عملیات فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی گفت: امسال ۲۶ نفر در ایام نوروز در جاده‌های استان فوت شدند که ۲۲ نفر از این آمار سرنشینان خودرو‌ها بودند و تنها ۲ فوت شده راننده خودرو بوده است.

وی افزود: علت اینکه بیشترین فوتی‌ها سرنشینان بوده اند این است که توجه کمی به بستن کمربند ایمنی دارند و فرهنگسازی در این زمینه بسیار ضعیف بوده است.

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   مشکل مجتمع رفاهی و تفریحی روستای منظریه بیرجند هر چه سریع‌تر رفع شود

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها