طرح جامع کاهش تصادفات در خراسان جنوبی در دست تدوین است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: طرح جامع کاهش تصادفات در دست تدوین است که با محوریت شهر بیرجند انجام خواهد شد تا قابلیت تعمیم به سایر شهرها را داشته باشد.

به گزارش  “پیام خاوران“، علیرضا عباس‌زاده ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی ترافیک استان اظهار داشت: در حالی که دولت برای استانداردسازی جاده‌ها و معابر شهری نهایت تلاش خود را به کار گرفته و افتتاح باندهای دوم راه در خراسان جنوبی نیز رشد خوبی داشته است اما عوامل انسانی، مهمترین علت افزایش تصادفات در استان بوده و سرعت بالا، خستگی و خواب‌آلودگی در جاده‌ها از عوامل اصلی در بروز این حوادث است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: نوروز امسال در جاده‌‌ها همه توان دستگاه‌های اجرایی برای کنترل تصادفات به کار گرفته شد با این وجود آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای در استان افزایش یافت.

وی تصریح کرد: همه جاده‌‌های استان که به بهره‌‌برداری می‌رسد حداقل استاندارد رانندگی را دارند اما باید مقررات رانندگی و سرعت مجاز هم از سوی رانندگان رعایت شود تا شاهد کنترل تصادفات باشیم.

به گفته وی؛ حدود 90 درصد تصادفات در محورهای استان مربوط به رانندگان غیر بومی است.

عباس‌زاده با اشاره به کویری بودن راه‌ها و فاصله طولانی بین شهرهای استان، ایجاد استراحتگاه در جاده‌ها را ضروری دانست و گفت: افزایش چند برابری تصادفات باید منجر به رفع ضعف‌‌ها در حوزه زیرساختی شود تا برای سال‌های آینده بتوان ایمن‌ سازی مطلوبی برای تردد در محورهای درون و برون شهری ایجاد کرد.

وی بیان کرد: ترانزیت‌های ملی از مسیر دیهوک – راور انجام می‌شود لذا این محور بین استانی نیازمند توجه ویژه در زمینه ارتقا و احداث باند دوم است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی درباره تصادفات درون شهری نیز اظهار داشت: تعداد فوتی تصادفات درون شهری استان بسیار بالاست و باید به دنبال راهکارهایی برای کاهش این آمار تا پایان سال جاری باشیم.

بیشتر بخوانید   مسائل و مشکلات خراسان‌جنوبی مورد توجه قرار گیرد

وی گفت: رفتار ترافیکی مردم باید به شکلی کنترل شود تا بتوان آمار فوتی تصادفات را کاهش داد و روش‌های بازدارنده باید تقویت شود که در این زمینه نیازمند همکاری رسانه‌ها برای فرهنگ‌سازی هستیم.

عباس‌زاده از دستگاه‌های متولی خواست، برنامه ویژه کاهش تلفات رانندگی در شهر بیرجند با فوریت تهیه و در جلسه بعدی شورای هماهنگی ترافیک استان ارایه شود.

به گفته وی؛ درباره تصادفات درون شهری نیز شهرداری‌ها توانمندی لازم را ندارند اما طرح جامع کاهش تصادفات در دست تدوین است که با محوریت شهر بیرجند انجام خواهد شد تا قابلیت تعمیم به سایر شهرها را داشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: اجرای طرح جامع کاهش تصادفات موجب ارتقای شرایط عبور و مرور درون شهری می‌شود که ابتدا باید آن را در مرکز استان پیاده‌سازی کنیم.

وی بیان کرد: ضوابط برپایی ایستگاه‌‌های صلواتی باید مجدد در شورای هماهنگی ترافیک استان بررسی و تصویب شود تا بتوان از بروز مشکلات ترافیکی در سطح شهر پیشگیری کرد.

عباس‌زاده بر ارائه راهکارهای عملیاتی برای کاهش حوادث و تلفات رانندگی در استان تأکید کرد و افزود: بروز ناهنجاری رانندگی در سطح شهر و آسیب‌های ناشی از آن مهمترین موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها