مسائل و مشکلات خراسان‌جنوبی مورد توجه قرار گیرد

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی در دیدار با استاندار گفت: بهبود وضعیت جاده‌های استان، معادن، ایجاد صنایع تبدیلی و تأمین آب از مسائل مهم استان است که باید به طور جد مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش “پیام خاوران“، جواد قناعت در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، به تشریح اقدامات انجام شده طی دو هفته اخیر پرداخت و اظهار داشت: طی روزهای اول کاری در استان خراسان‌جنوبی ۴ نفر از معاونان را معرفی و ۴ نفر از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان نیز طی این هفته به تهران معرفی خواهند شد.

وی به حضور در مرکز جهت بررسی مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان اشاره و بیان کرد: در این خصوص رقم خوبی را اخذ کردیم و تنها در بخش راه توانستیم بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان برای مرمت و بهسازی راه‌های استان جذب کنیم.

استاندار خراسان‌جنوبی به موضوع زرشک و مشکلات زرشک‌کاران استان اشاره و مطرح کرد: با پیگیری‌های انجام شده از ۲۵ آذر طرح خرید حمایتی زرشک آغاز و هم‌ا‌کنون ۳ مرکز خرید در سطح استان فعال و ۲ مرکز دیگر نیز طی روزهای آتی راه‌اندازی و همچنین پیگیر افزایش قیمت خرید نیز هستیم.

قناعت اجرای طرح انتقال آب از خلیج‌فارس به خراسان‌جنوبی را از دیگر موضوعات مطرح شده اعلام و عنوان کرد: اگر روند عادی این طرح اجرا شود یک دوره ۴ ساله زمان نیاز است لذا با توجه به شرایط استان خواستار تسریع اجرای این پروژه شدیم.

وی تعاملات مدیران با مرکز را موجب جذب منابع دانست و بیان کرد: از زمان شروع فعالیت خود در استان، از برخی طرح‌ها و زیرساخت‌های مختلف استان بازدید و همچنین سفرهای شهرستانی با هدف شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها در حال انجام و بسیاری از مسائل و مشکلات استان رصد و از مرکز پیگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید   124 پروژه صنعت برق خراسان جنوبی دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد

آیت‌الله «سید علیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی نیز در این دیدار خطاب به استاندار خراسان‌جنوب گفت: چینش صحیح مدیران مطابق با آرمان انقلاب در همین مدت کوتاه، کار ارزشمندی است.

وی به محصولات استراتژیک و منحصر به فرد کشاورزی استان اشاره و بیان داشت: بسیاری از این محصولات روی دست کشاورزان می‌ماند اما شما در همان جلسه معارفه قول حمایت دادید و انجام شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ادامه داد: بهبود وضعیت جاده‌های استان، معادن، ایجاد صنایع تبدیلی و تأمین آب از مسائل مهم استان است که باید به طور جد مورد توجه قرار بگیرد.

عبادی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب این منطقه را با علم و ایمان نام بردند و اگر مردم صداقت مسئولان را ببینند همکاری می‌کنند، افزود: نیازمندانی در سطح استان داریم که مرجعی ندارند که به آنجا مراجعه کنند لذا پیشنهاد می‌شود در این مقطع با ابتکار در این استان کاری شود به حدی کافی از آنان حمایت مالی شود.

 وی همچنین وجود زباله‌گردها را مناسب با چهره شهر اسلامی ندانست و با تأکید بر شناسایی و ساماندهی این قشر، مطرح کرد: به گزارش غیررسمی ۵۰ تا ۷۵ درصد مردم در منطقه‌ای از استان(درح) معتاد شدند که این هم هدفمند بوده لذا  این مسئله بسیار وحشت‌زا است و از مسئولان در جلسه‌ای درخواست کردیم طرح‌هایی برای جلوگیری از این آسیب صورت بگیرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها