دورهمی صمیمی با فعالان قرآنی برگزار شد

محفل قرآنی و ادبی رمضان المبارک در حسینیه امام رضا(ع) بیرجند با حضور جمعی از قاریان، حافظان، اساتید قرآن و شاعران آئینی اهل تسنن و شیعه استان برگزار شد.

به گزارش “پیام خاوران”  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در نشست صمیمی با فعالان قرآنی که با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولین برگزار شد، اظهار داشت: مردمی سازی برنامه ها منجر به تداوم رویدادهای فرهنگی و ایجاد نهایت بازخورد در جامعه می شود.

علی فرخنده با اشاره به وجود ظرفیت‌های بسیار خوبی که در زمینه قرآنی استان وجود دارد بیان کرد: با استفاده از صحیح و ساماندهی فعالان قرآنی می‌توان در زمینه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی نهایت بازخورد این کتاب ارزشمند الهی را در جامعه شاهد باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: علاوه بر این، هدف از تشکیل این گونه برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی، افزایش هم افزایی بین دستگاه‌های مختلف به منظور برگزاری برنامه‌های واحد و ارائه حداکثر بازخورد در جامعه است.

وی با اشاره به لزوم مردمی‌سازی رویدادها، خاطرنشان کرد: تاریخ به ما آموخته که هرکاری به مردم سپرده شود و حضور جامعه در آن پررنگ باشد نهایت بازخورد مثبت خود را خواهد گذاشت؛ همچنان که مردم همیشه در صحنه ثابت قدم هستند و تغییرات سیاسی و جابجایی مسئولین منجر به خطر افتادن برنامه‌های مردمی نمی‌شود.

جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی نیز در این نشست  ضمن گرامیداشت یاد امام خمینی(ره) شهدای انقلاب اسلامی و شهدای خراسان جنوبی ، به تشریح روایت”علی مع القرآن و القرآن مع علی” از پیامبر اسلام (ص) پرداخت و بیان داشت:  آیت الله بهجت این حدیث را از اسرار شیعه دانسته و معتقد است که این دو از هم جدا نمی شوند.

وی با بیان اینکه بر اساس سخن آیت الله بهجت اگر کسی مراقبت کند، همواره قرآن را در کنارش می تواند داشته باشد، تصریح کرد: اگر افراد به این باور برسند که این دو از هم جدا شدنی نیستند، همواره خود را در محضر قرآن احساس می کنند.

بیشتر بخوانید   حق بیمه کشاورزان خسارت دیده با غرامت تهاتر می‌شود

به گفته وی؛ قرائت های دلنشین قرآن، نشانگر آن است که قاری آیات کلام وحی، به این باور رسیده که قرآن و حضرت علی (ع) همواره با هم هستند و از هم جدا نمی شوند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به حضور با شکوه ملت ایران در روز جهانی قدس اظهار کرد: امروز مردم در همه نقاط کشور و در مرکز خراسان جنوبی و دیگر شهرستان های آن حماسه ای بی نظیر خلق کردند.

به گفته وی؛ سیگنال های مثبتی را که این روزها می بینیم، نشانگر آغاز فرآیند از هم پاشیدن رژیم صهیونیستی اسرائیل است.

وی گفت: امروز نه تنها ملت ها بلکه دولت های جهان اسلام هم حمایت خود را از ملت فلسطین اعلام می کنند و این در حالی است که هنوز استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا در کشور های آنها حضور دارد.

قناعت تصریح کرد: این موضوع نشانگر آن است که ملت ها، اسرائیل را به رسمیت نمی شناسند و این مهم مدیون رهبری های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است

به گفته وی؛ امروز با رهبری های امامین انقلاب، برکت خون شهدا، تحمل سختی ها، مشکلات اقتصادی و ترورهای گروهک های ضد انقلاب توسط مردم، جبهه مقاومت با محوریت ایران اسلامی رو به اقتدار و جبهه استکبار رو به اضمحلال است.

وی با تأکید بر اینکه اکنون در موضعی بسیار ارزشمند در جهان هستیم، تصریح کرد: برای مذاکره بین ایران و عربستان، ابتدا عربستان و بعد امارات و قطر پیشنهاد شدند اما ایران اعلام کرد تنها در چین حاضر به گفتگو در این خصوص هستیم.

بیشتر بخوانید   محموله جدید واکسن کرونا تحویل خراسان جنوبی شد

استاندار با اشاره به وجود برخی ضعف ها در داخل کشور، متذکر شد: مشکلات موجود را باید با همدلی رفع کنیم.

قناعت با اشاره به درگذشت ناقوس شعر خراسان جنوبی، از چندین ملاقات خود با وی گفت و  از خداوند متعال خواست که مرحوم ناقوس را با شهید این ماه  محشور کند.

گفتنی است؛ در این محفل قرآنی و ادبی مهرور، سازنده و چوپانی آیاتی از کلام وحی را تلاوت کردند و حسامی، حاجی پور، طوبی یوسفی و پیام یوسفی از شعرای استان هم اشعار خود را درخصوص فلسطین، حضرت علی (ع) و رمضان قرائت کردند.

گروه تواشیح ” دعوت الحق ” قاین هم برنامه خود را اجرا کردند، علی عسکری از حافظان قرآن کریم اهل تسنن هم به سئوال های حاضران پاسخ گفت و علیرضا اقبالی نیز در لحظات پایانی این محفل معنوی ، مناجات خوانی کرد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها