بیش از ۷ میلیون تن کالا از خراسان جنوبی به  نقاط مختلف کشور صادر شد

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از جابجایی بیش از ۷ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل کالا از مبدأ استان به نقاط مختلف کشور طی سال گذشته خبر داد. 

به گزارش “پیام خاوران” محمد حاجی صفری صبح امروز در بازدید از پایانه مرزی ماهیرود اظهار داشت: با تلاش رانندگان سخت‌کوش و فعالان بخش حمل و نقل طی سال گذشته بیش از ۷ میلیون و ۳ هزار تن کالا از استان به نقاط مختلف کشور جابه‌جا شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل شش درصد افزایش یافته‌ است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: ۷۲ شرکت و نمایندگی حمل و نقل کالا با ۵ هزار و ۴۷۱ دستگاه ناوگان باری با ۱۰ هزار و ۲۲۱ راننده در بخش حمل و نقل کالای استان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه با توجه به شناسنامه هر کالا بارنامه صادر شده است افزود: مقصد کالاهای جابجا شده از استان به تهران، مشهد، بندرعباس، سیستان و بلوچستان، مرز ماهیرود، مرز مهران و شلمچه بوده است.

حاجی صفری یادآور شد: از فروردین ماه سال گذشته بارنامه الکترونیکی صادرمی‌شود که با حذف بارنامه کاغذی، بارنامه الکترونیک تنها سندی است که در جابجایی کالا مورد استفاده قرار گرفته و مرجع مورد تایید برای تمامی دستگاه‌ها است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین دستاوردهای حذف فیزیک بارنامه، جلوگیری از جعل بارنامه، صرفه جویی در چاپ و توزیع بارنامه، تعیین مرجع واحد برای تایید اصالت بارنامه و جلوگیری از مراجعات مکرر شرکت‌ها به بانک برای اخذ کاغذ بارنامه است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   اعطای تسهیلات پشتیبان صنایع‌دستی برای راه‌اندازی کارگاه تولیدی جواهرات در نهبندان

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها