رویداد ملی “افول ابرهه” با محوریت شکست آمریکا در صحرای طبس برگزار می‌شود

دبیر مجمع طراحان گرافیک انقلاب اسلامی خراسان جنوبی (رواق) از برگزاری رویداد ملی “افول ابرهه” با حضور ۵۰ گرافیست کشوری در شهرستان طبس خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران” امین رحیم آبادی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همزمان با پنجم اردیبهشت ماه و سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس؛ رویداد ملی “افول ابرهه” به منظور گرامیداشت این ایام با حضور ۵۰ گرافیست و طراح کشوری در شهرستان طبس برگزار می‌شود.

دبیر مجمع طراحان گرافیک انقلاب اسلامی خراسان جنوبی مطرح کرد: رویداد ملی افول ابرهه در زمینه‌های طراحی پوستر، تصویر سازی، کاریکاتور و موشن گرافیک با محوریت شکست آمریکا در صحرای طبس با حضور شرکت کنندگانی از سراسر کشور برگزار می‌شود.

رحیم آبادی از دعوت و حضور ۵۰ هنرمند گرافیست و طراح کشوری در این رویداد ملی خبر داد و گفت: فراخوان ثبت نام این رویداد از ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ آغاز شد و ثبت نام برای عموم مردم آزاد است.

وی افزود: متقاضیان حضور در رویداد ملی ” افول ابرهه” ابتدا پنج اثر را به عنوان رزومه کاری خود به مجمع ارسال می‌کنند و بعد از بررسی و برخورداری از حداقل شرایط مسابقه می‌توانند در این رویداد شرکت کنند.

دبیر مجمع طراحان گرافیک انقلاب اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: رویداد ملی افول ابرهه از ظهر روز سه‌شنبه ۵ اردیبهشت با بازدید از صحرای طبس محل واقعه شکست آمریکا آغاز می شود و تا هشتم اردیبهشت ماه در محل رواق امام خمینی (ره) آستان مقدس امامزاده حسین ابن موسی الکاظم این شهرستان با ارائه آثار گرافیکی عرصه انقلاب اسلامی و داوری اساتید ادامه خواهد داشت.

رحیم‌آبادی با بیان اینکه آثار ارسالی توسط استاتید کشوری همچون استاد صابر شیخ رضایی، علیرضا حصارکی و حسین براتی داوری می‌شوند، افزود: آثار ارسالی به این رویداد به صورت فردی و یا به صورت گروهی است.

بیشتر بخوانید   برای ارائه خدمات الکترونیک قضایی در شهرستان بیرجند کجا برویم؟

وی با اشاره به اینکه رده سنی شرکت کنندگان در این رویداد از ۱۷ سال به بالاست، عنوان کرد: علاقمندان از استان‌های تهران، اردبیل، قم، اصفهان، کرمانشاه، مازندران، مرکزی، یزد و شهرستان های استان خراسان جنوبی در این رویداد ملی ثبت نام کرده و حضور خواهند داشت.

دبیر مجمع طراحان گرافیک انقلاب اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: انتشار و رونمایی از آثار تولیدی این رویداد ملی در تیر ماه و همزمان با هفته مقابله با حقوق بشر آمریکایی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: مجری برگزاری این برنامه حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان جنوبی، مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری بسیج استان، معاونت فرهنگی و هنری سپاه انصارالرضا (ع)، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، فرمانداری شهرستان طبس هستند.

رحیم آبادی اظهار داشت: این رویداد در سنوات قبل به صورت منطقه‌ای و کارگاهی تنها در شهرستان بیرجند توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان جنوبی برگزار میشده است، اما به صورت ملی و داوری تخصصی با حضور اساتید کشوری امسال برای اولین بار برگزار می‌شود.

دبیر مجمع طراحان گرافیک انقلاب اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: یک هفته بعد از برگزاری رویداد ملی افول ابرهه در طبس؛ فراخوان شرکت مجازی این رویداد نیز برگزار می‌شود که هدف آن؛ تولید اثر و نگاه تولید محور در جهت رشد تولیدات گرافیکی استان و ارتقا توان هنری طراحان عرصه تولیدات انقلاب اسلامی است.

رحیم آبادی به سابقه تشکیل مجمع طراحان گرافیک انقلاب اسلامی خراسان جنوبی (رواق) اشاره کرد و گفت: به دنبال شروع اتفاقات کشور در سال گذشته؛ از دوم تا چهارم آذر ماه ۱۴۰۱ مجمع رواق رویداد “سرافراز ایران” را با موضوع دشمن شناسی و سیر نمایشگاهی  “آن‌ها ما را نمی‌خواهند” با حضور استاد کشوری آقای جعفرپیشه در استان برگزار کرد.

بیشتر بخوانید   وام قرض الحسنه طرح "مهربانی ملی" بانک ملی ایران طرحی برای همه آحاد مردم/ شرایط + جزئیات

وی عنوان کرد: در این رویداد ۲۵ نفر از هنرمندان گرافیگ استان شرکت کردند که در این راستا ۱۴ اثر گروهی با محور‌های ابلاغی تولید شد و خوشبختانه آثار تولیدی مورد استقبال ویژه‌ای قرار گرفت و در ۶ بهمن ماه ۱۴۰۱ با حضور آیت‌ الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی از این آثار رونمایی شد.

دبیر مجمع طراحان گرافیک انقلاب اسلامی خراسان جنوبی افزود: همچنین در ایام بهمن ماه سال گذشته مجمع رواق؛ رویداد استانی “چی بودیم، چی شدیم” با محوریت بیان دستاورد‌های ۴۴ ساله انقلاب اسلامی را در خراسان جنوبی برگزار کرد و در این راستا ۲۲ اثر طراحی و تولید شد.

وی گفت: این مجمع یک نهاد و مجموعه مردمی است که در حال حاضر ۳۰ هنرمند گرافیک و طراح استان در آن عضو هستند و در راستای اهداف نظام و انقلاب اسلامی تولیدات گرافیکی و فعالیت دارند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها