المپیاد علمی فرش دستباف ایران در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: مرحله مقدماتی پانزدهمین المپیاد علمی فرش دستباف ایران، 7 اردیبهشت در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران” الیاس جویبان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این المپیاد برای ایجاد رقابت و سنجش سطح دانش و مهارت هنرمندان عرصه هنر صنعت فرش و برای راهیابی شرکت کنندگان استان به مرحله نهایی این المپیاد در دو سطح دانش آموزی و دانشجویی برگزار می‌شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هدف از برگزاری این المپیاد را ایجاد انگیزه به منظور تحصیل علوم و کسب مهارت‌های علمی دانش آموزان و دانشجویان فرش استان، ارزیابی توان علمی در دو سطح دانش آموزی و دانشجوئی، شناسایی دانش آموزان و دانشجویان مستعد و نمونه، آشنایی بیشترهم استانی‌ها با فرش دستباف استان و رشته‌های مختلف مرتبط با آن و ترویج فرهنگ فرش بافی عنوان کرد.

وی افزود: در هر مرحله از المپیاد، مسابقات در سه رشته طراحی، بافت، رنگرزی در سطح دانش آموزی و در چهار رشته طراحی، بافت، رنگرزی و مرمت در سطح دانشجویی برگزار می شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن وتجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه  شرایط شرکت برای خانم‌ها و آقایان یکسان است گفت: به منظور ایجاد رقابت سالم و یکسان سازی شرایط حضور متقاضی در مسابقات المپیاد، درسطح دانش آموزی فقط دانش آموزان پایه سوم کاردانش و فنی و حرفه‌ای رشته فرش و درسطح دانشجویی در مقطع کارشناسی فقط دانشجویان سال‌های سوم و چهارم و در مقطع کاردانی فقط دانشجویان سال دوم رشته فرش دستباف دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی علمی ـ کاربردی می‌توانند شرکت کنند.

جویبان افزود: افرادی که بالاترین امتیاز لازم را در مرحله مقدماتی المپیاد کسب کنند به عنوان منتخبین استان و علاوه بر نفرات اول، یک نفر هم از هر رشته بعنوان ذخیره جهت حضور در مرحله نهایی معرفی می‌شوند.

بیشتر بخوانید   ۵۳ هزار واحد مسکونی در خراسان جنوبی مقاوم‌سازی شد

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها