۵۳ هزار واحد مسکونی در خراسان جنوبی مقاوم‌سازی شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۴ هزار و ۴۷۳ واحد مسکونی متاثر از حوادث طبیعی در استان بازسازی شدند گفت: براساس سرشماری سال ۹۵ از ۸۸ هزار و ۸۳۵ واحد مسکونی، تاکنون ۵۳ هزار و ۸۵۵ واحد در استان مقاوم‌سازی شدند.

به گزارش “پیام خاوران“، قاسم تنها امروز در نشست خبری با بیان اینکه شاخص مقاوم‌سازی مسکن روستایی استان از ۵۵٫۳ درصد به ۶۰٫۶ درصد با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت مقاوم سازی افزایش یافت اظهار داشت: ۲ هزار و ۳۴۰ فقره تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی با اعتباری بالغ بر ۳۳۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: از این تعداد بیش از ۵۰۰ واحد به بهره‌برداری رسیده و بقیه در حال ساخت است.

۲۹۰ واحد مسکن محرومان کمک بلاعوض دریافت کردند

وی با اشاره به پرداخت ۲ هزار و ۱۱۸ فقره تسهیلات متمم مسکن روستایی با اعتباری بالغ بر ۲۹۵ میلیارد تومان برای کمک به تکمیل واحدهای احداثی افزود: ۲۹۰ واحد مسکن محرومان نیز با اعتبار ۸٫۷ میلیارد تومان کمک بلاعوض دریافت کردند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه براساس تفاهم‌نامه بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی سال گذشته به بیش از ۵۰ واحد مسکونی کمک بلاعوض پرداخت شد افزود: عملیات اجرایی ۶۵۰ واحد احداثی آسیب دیده در زلزله سال ۱۴۰۱ شهرستان های بشرویه و طبس نیز سال ۱۴۰۲ آغاز شد.

به گفته تنها، اجرای ۱۵۰ واحد مسکونی در قالب تفاهم نامه ۵ هزار کمیته امداد سال گذشته شروع شد که ۳۷ واحد تاکنون به اتمام رسیده و یا در شرف اتمام است.

وی به اجرای ۳۴۵ واحد مسکونی در قالب تفاهم نامه ۱۰ هزار واحد بهزیستی اشاره کرد و ادامه داد: از این تعداد واحد ۱۵۰ واحد تاکنون به اتمام رسیده و یا در حال اتمام است.

احداث ۴۰۰ واحد مسکونی در قالب انبوه سازی در روستاها خراسان جنوبی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی از پیشنهاد احداث ۴۰۰ واحد مسکونی در قالب انبوه سازی در روستاها خراسان جنوبی خبر داد و اظهارداشت: یک هزار و ۸۷۹ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر به اتمام رسید.

بیشتر بخوانید   پیام تبریک دبیر اتاق تعاون خراسان جنوبی به مناسبت روز جهانی تعاون

وی با بیان اینکه ۵۹ هزار و ۸۵۱ نفر متقاصی طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر خراسان جنوبی بودند افزود: از این تعداد ۲۸ هزار و ۷۱۰ نفر احراز هویت و تایید اولیه شدند و از این تعداد ۲۸ هزار و ۵۶۷ نفر تایید نهایی شدند.

به گفته وی از افراد تایید نهایی شده ۱۸ هزار و ۶۶۰ نفر افتتاح حساب داشتند که از این تعداد ۱۴ هزار و ۷۵۰ نفر پروانه ساختمانی دریافت کردند.

افتتاح ۶۲۰ واحد نهضت ملی مسکن خراسان جنوبی 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: ۶۲۰ واحد نهضت ملی مسکن خراسان جنوبی به صورت رسمی افتتاح شده و تاکنون ۴ هزار و ۴۲۵ واحد در شهرها و روستاهای حاشیه شهرهای استان ساخته شده است.

وی از در دست اجرا بودن یک هزار و ۱۴ واحد مسکونی شهری در قالب ۳۷ پروژه خبر داد و افزود: مقاوم‌سازی بیش از ۵۳ هزار و ۸۵۵ واحد مسکونی روستایی در استان انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی، با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه مقاوم‌سازی مسکن روستایی، بیان کرد: بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، حدود ۸۸ هزار و ۸۳۵ واحد مسکونی در یک هزار و ۷۵۲ روستای دارای سکنه استان شناسایی و تاکنون ۵۳ هزار و ۸۵۵ واحد مسکونی مقاوم‌سازی شده و ۳۴ هزار و ۹۸۰ واحد نیمه‌ بادوام و بی‌دوام است.

متوسط مقاوم‌سازی در سطح روستاهای خراسان جنوبی ۶۰٫۶ درصد است

 تنها، اظهار داشت: متوسط مقاوم‌سازی در سطح روستاهای استان ۶۰٫۶ درصد و میانگین مقاوم‌سازی کشوری حدود ۵۴ درصد است.

 وی با بیان اینکه از محل سهمیه سال گذشته ۵ هزار و ۱۸۰ فقره تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی و ۲ هزار و ۸۲۰ فقره متمم طرح ویژه با بازپرداخت ۲۰ ساله به استان اختصاص یافته است گفت: تاکنون ۵ هزار و ۴۸۲ متقاضی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

بیشتر بخوانید   پروژه‌های زودبازده در افزایش درآمد و ایجاد اشتغال در روستاها کمک می‌کند

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی، با اشاره به تفاهم‌نامه احداث ۱۱ هزار واحد مسکن محرومین، بیان کرد: طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ بر اساس این تفاهم‌نامه ۱۱ هزار واحد جهت تأمین مسکن محرومین با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت که تاکنون عملیات احداث ۱۰ هزار و ۵۴۸ واحد به اتمام رسیده است.

بنا به گفته وی، ۳۴۵ سهمیه در قالب تفاهم‌نامه ۱۰ هزار واحد بهزیستی و ۱۵۰ سهمیه هم در قالب تفاهم‌نامه ۵ هزار واحد کمیته امداد به استان اختصاص یافته که درحال اجرا است.

بازسازی ۴ هزار و ۴۷۳ واحد آسیب دیده در حوادث طبیعی استان 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی، با اشاره به بازسازی واحدهای آسیب دیده از حوادث، بیان کرد: تاکنون ۴ هزار و ۴۷۳ واحد آسیب دیده در حوادث طبیعی استان با اعتباری بالغ بر ۵۱ میلیارد تومان بازسازی شده است.

 تنها، از تهیه نقشه طرح هادی در ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار و ۲۷۰ روستای زیر ۲۰ خانوار استان خبرداد و افزود: شاخص شروع اجرای طرح هادی در استان ۷۵٫۲۷ درصد بوده و تاکنون ۵۰۲ میلیارد تومان در راستای اجرای این طرح هزینه شده است.

وی، با بیان اینکه از سال ۹۴ تا پایان سال ۱۴۰۱ حدود ۲۸۳ میلیارد تومان قیر رایگان به استان اختصاص یافته و از این محل عملیات آسفالت ۵۲۳ روستا اجرا شده است گفت: بهسازی بافت‌های با ارزش روستایی و هدف گردشگری در ۵ روستای استان از دیگر اقدامات انجام شده است.

صدور ۸۴ هزار و ۳۲۵ جلد سند مسکونی در استان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی، با بیان اینکه از ابتدای سال گذشته تاکنون ۲ هزار و ۱۴۰ قطعه زمین در سطح روستاهای استان واگذار شده است، افزود: از ابتدای تشکیل استان تاکنون، ۸۴ هزار و ۳۲۵ جلد سند صادر شده که از این تعداد ۷۳ هزار و ۳۴۷ جلد روستایی و ۱۰ هزار و ۹۷۷ جلد شهری بوده است.

بیشتر بخوانید   ۲۰ طرح هادی روستایی خراسان جنوبی آماده افتتاح است

تنها بیان کرد: تاکنون در شهرها و روستاهای حاشیه شهرستان‌های استان، ۴ هزار و ۴۲۵ واحد ساخته شده و هزار و ۴۱۴ واحد در قالب ۳۷ پروژه واحد مسکونی شهری در حال اجرا است.

 اجرای یک میلیون و ۱۸۵ پروژه توسط انجمن خیرین بنیاد مسکن در استان

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن خراسان جنوبی نیز در این نشست با بیان اینکه انجمن خیرین از سال ۱۳۸۴ شکل گرفته و تاکنون یک میلیون و ۱۸۵ پروژه در سطح استان انجام داده است، گفت: از این تعداد ۶۸۲ واحد مسکونی به متقاضیان تحویل داده شده و ۵۰۳ واحد در حال ساخت است.

حجت‌الاسلام احمد رضایی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را یکی از رویش‌های انقلاب دانست و افزود: تأمین مسکن محرومین تحت عنوان حساب ۱۰۰ امام(ره) از مهم‌ترین مأموریت‌های این بنیاد می‌باشد که مورد توجه قرار گرفته است.

رضایی با اشاره به تأکید رهبری بر جهاد تبیین و امیدآفرینی، بیان کرد: بستر اقدام جهادی، کار و تلاش و امیدآفرینی در بنیاد مسکن فراهم بوده و تاکنون اقدامات شایسته‌ای انجام شده است.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن خراسان جنوبی، اظهار داشت: هیئت امنای حساب ۱۰۰ امام(ره) در شهرستان‌های استان شکل گرفته و در سال گذشته ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از ناحیه این حساب به محرومین استان کمک شد‌ه است.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها