نتايج طرح آمارگيری نيروی كار زمستان ١٤٠١ استان خراسان جنوبی منتشر شد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی از انتشار نتايج طرح آمارگيری نيروی كار زمستان ١٤٠١ خبر داد و گفت: نرخ بیکاری خراسان جنوبی در زمستان 1401، 7.3 درصد اعلام شده است.

به گزارش “پیام خاوران” حمید جهانشاهی صبح امروز با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نرخ بیکاری خراسان جنوبی در زمستان 1401، 7.3 درصد اعلام شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی افزود: طبق جدیدترین داده‌های مرکز آمار ایران استان های سمنان با 5.7 درصد و ایلام با 6.8 درصد در رتبه اول و دوم،کمترین نرخ بیکاری زمستان ۱۴۰۱ را دارند و سپس استان‌های خراسان جنوبی، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد به طور مشترک نرخ بیکاری 7.3درصد دارند.

وی تصریح کرد: در زمستان 1401نرخ بیکاری جمعیت 15 ساله و بیشتر در استان خراسان جنوبی 7.3 درصد و نرخ مشارکت اقتصادی 42 درصد بوده است.

جهانشاهی افزود: این در حالی است که  بررسي نرخ بيكاری افراد ١٥ ساله و بيش‌تر در سطح کشور نشان می‌دهد كه 9.7 درصد از جمعيت فعال (شاغل و بيكار)، بيكار بوده‌اند. همچنین نرخ مشارکت اقتصادی کشور در زمستان ١٤٠١،جمعيت ١٥ ساله و بيش‌تر، به ميزان ٤0.٥درصد بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی اظهار داشت: بررسی تغييرات نرخ مشاركت اقتصادی در سطح کشور حاكی از آن است كه اين نرخ نسبت به فصل مشابه در سال قبل (زمستان ١٤٠٠) ٠.١ درصد افزایش يافته است.

جهانشاهی گفت: بررسی اشتغال در بخش‌های عمده اقتصادی کشور نشان می دهد كه در زمستان ١٤٠١، بخش خدمات با ٥٣,٧ درصد بيش­‌ترين سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است و در مراتب بعدی بخش‌های صنعت با ٣٣.٢ درصد و كشاورزي با ١٣.٠ درصد قرار دارند.

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   تسریع در اجرای باند دوم شوسف_نهبندان پیگیری می شود

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها