۱۳ هزار کیلومتر شبکه گاز در خراسان جنوبی نشت‌یابی شد

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی از نشت‌یابی ۱۳ هزار کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران” رحمان محمودی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی سال گذشته و با هدف کاهش هدر رفت گاز و افزایش ضریب ایمنی بالغ بر ۱۳ هزار کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز در استان خراسان جنوبی نشت‌یابی شده که از این مقدار، ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر شبکه تغذیه و ۹ هزار و ۶۴۰ کیلومتر شبکه توزیع است.

وی افزود: علاوه بر این میزان نشت‌یابی شبکه تغذیه و توزیع، نشت‌یابی از ۱۸۰ هزار انشعاب نیز در سطح استان در سال گذشته صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی، هدف از انجام عملیات نشت‌یابی را بهره‌برداری ایمن، کنترل خطرات و ریسک‌ها، شناسایی و ثبت نقاط نشتی گاز و اطلاع رسانی آن به تیم‌های کنترل و رفع نشتی دانست و افزود: پس از شناسایی موارد نشتی توسط تیم‌های نشت یاب، موارد نشتی و مخاطره آمیز در اسرع وقت به ادارات گاز شهرستان‌ها، اعلام و واحدهای مربوطه در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به رفع نشتی اقدام می‌کنند.

محمودی با توجه به اهمیت فرآیند نشت‌یابی در شناسایی و کنترل نقاط مخاطره آمیز گفت: به منظور مطابقت فعالیت‌های شرکت با استانداردها و دستورالعمل‌های شرکت ملی گاز ایران، بازرسی‌های مستمر از پروژه‌های در حال اجرا، ایستگاه‌های تقلیل فشار و سیستم حفاظت کاتدیک صورت پذیرفته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی تاکید کرد: مشترکین به منظور حصول اطمینان از عدم وجود نشتی گاز، سیستم‌های لوله کشی گاز داخلی منازل را به صورت فصلی با کف صابون بررسی کنند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   برپایی موکب‌های شهدای بانک صادرات ایران در چهار پایانه مرزی اربعین

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها