حمله سگ ولگرد به یک زن و سه کودک در بیرجند/  فرماندار بیرجند: مردم از غذا دادن به سگ‌های ولگرد خودداری کنند

فرماندار بیرجند  با اشاره به حمله یک قلاده سگ به سه کودک و یک زن در روستای حسین آباد گفت: حدود ساعت هفت صبح  در روستایی حسین آباد یک سگ به سه کودک حمله ور شد و به آنها آسیب رساند.‌

علی فاضلی‌فرد  در گفتگو با خبرنگار “پیام خاوران” با اشاره به اینکه در این حادثه یک دختر ۶ ساله از ناحیه صورت و دست و پسر چهار ساله از ناحیه دست دچار آسیب شدند اظهار داشت: متاسفانه یک  پسر ۱۱ ساله نیز از ناحیه پا دچار گازگرفتگی توسط سگ شد.

وی با اشاره به اینکه مصدومان بلافاصله با اورژانس به بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند منتقل شدند خاطرنشان کرد:‌ در اسرع وقت  کارهای درمانی و واکسیناسیون آنان پیگیری شد و حال عمومی این کودکان خوب گزارش شده است.

فرماندار بیرجند یادآور شد: این سگ در ادامه مسیر خود به سمت روستای شمس‌آباد، ۲ قلاده سگ دیگر را مورد حمله قرار می‌دهد و در این روستا نیز سگ‌ها به  یک زن ۵۵ ساله حمله ور شدند.  فاضلی‌فرد با اشاره به اینکه این زن بلافاصله به بیمارستان منتقل شده یادآور شد: خوشبختانه کار درمانی وی در حال انجام و پیگیری است.

وی با بیان اینکه این قلاده سگ بلافاصله توسط تیم دامپزشکی جمع‌آوری و معدوم شد ادامه داد: نمونه‌برداری و آزمایش برای احتمال مبتلا بودن به بیماری هاری هم انجام شده است.

وی با بیان اینکه بقایای غذاهایی که مورد استفاده سگ‌های ولگرد در حاشیه روستاهای مذکور قرار می‌گرفت جمع‌آوری شد، تاکید کرد: متاسفانه به دلیل خشکسالی و گرسنگی حضور حیوانات در حاشیه روستاها و شهرها زیاد شده است.

فرماندار بیرجند با بیان اینکه روزانه ۱۵۰ سگ در شهر بیرجند زنده‌گیری می‌شوند، یادآور شد: تاکنون بیش از ۳ هزار سگ زنده‌گیری و عقیم سازی شدند.

فاضلی فرد ضمن تاکید بر اینکه نیازمند همراهی مردم و دهیاران هستیم تاکید کرد: هم استانی‌ ها از غذا دادن غیر اصولی و بدون نظارت به حیوانات خودداری کنند تا شاهد این اتفاقات نباشیم.

بیشتر بخوانید   اختصاص ۲۵ میلیارد ریال برای توسعه فعالیت‌های اجتماعی زنان عشایر

وی با بیان اینکه از شهروندان خواهش می‌کنیم که از غذادهی به سگ‌ها و حیوانات ولگرد حاشیه شهرها و  روستاها خودداری کنند گفت: این موضوع باعث حرکت تعداد بیشتری از این حیوانات به سمت شهرها شده و مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/ ۲۵۷

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها