خط اصلی شبکه فاضلاب سربیشه ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیر آب و فاضلاب شهرستان سربیشه گفت: خط اصلی شبکه فاضلاب سربیشه ۹۸ درصد و شبکه‌های فرعی بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش “پیام خاوران” معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری سربیشه به همراه دادستان، رئیس آب و فاضلاب و معاون شبکه بهداشت سربیشه صبح امروز از طرح تصفیه خانه فاضلاب این شهرستان بازدید کردند.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان سربیشه در این بازدید تصریح کرد: اکنون از طرح ۵۵ کیلومتری شبکه فاضلاب سربیشه فقط ۱۰ کیلومتر باقی‌مانده و حدود ۹۰ درصد شبکه داخلی آن عملیاتی شده است.

سمیعی ادامه داد: خط اصلی شبکه فاضلاب سربیشه ۹۸ درصد و شبکه‌های فرعی بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه بافت زمین سربیشه سنگلاخی و کندن چاه خانگی سخت است افزود: امید است با تسریع در اجرای این طرح ملی مشکل چندین ساله شهروندان رفع شود.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان سربیشه به  پیشرفت ۳۰ درصدی تصفیه خانه فاضلاب شهر سربیشه اشاره کرد و گفت: اعتبار این پروژه ۸۰ میلیارد تومان است که نزدیک به ۷ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی افزود:  نزدیک به ۵۰ نفر نیرو در راستای راه اندازی این تصفیه خانه مشغول به کار هستند.

روح اله نوری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری سربیشه نیز در این بازدید با بیان اینکه موقعیت خاص اقلیمی و واقع شدن شهرستان مرزی سربیشه در دامنه کوه و زمین سنگلاخی سبب شده تا یکی از مطالبه‌ها و خواسته‌های مردم این منطقه، اجرای هرچه سریعتر طرح فاضلاب باشد گفت: در وضعیت فعلی با رهاسازی فاضلاب خانه‌ها در کوچه‌ پس کوچه‌ها و کانال‌های شهرداری مشکلات بهداشتی و زیست محیطی برای مردم به وجود آمده است و بهداشت محیط سربیشه را در این وضعیت بیش از دیگر مواقع به مخاطره انداخته است.

بیشتر بخوانید   حذف آبنما و تبدیل آن به پل در محور آسو_مزداب

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سربیشه از جمله سردترین شهرهای خراسان جنوبی است در فصل سرما رهاسازی فاضلاب در کانال‌های شهرداری و کوچه‌ها باعث یخ‌زدگی معابر می‌شود و با گرم شدن هوا شهروندان شاهد تشدید بوی ناشی از رهاسازی فاضلاب در کوچه‌ها و مسیر رودخانه هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری سربیشه اظهار امیدواری کرد با تلاش و پیگیری‌ها و تزریق اعتبارات شاهد افتتاح و بهره‌برداری هرچه سریعتر این تصفیه خانه باشیم.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها