خداقوت وزیر کشور به استان خراسان جنوبی/پذیرایی از وزیر کشور با آب زرشک

در حالی غرفه استان خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی امروز میزبان وزیر کشور بود که با شربت زرشک از وی پذیرایی شد.

به گزارش “پیام خاوران” صبح امروز وزیر کشور از غرفه استان خراسان جنوبی در پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران بازدید کرد.

وحیدی در جریان بازدید از غرفه خراسان جنوبی ضمن خدا قوت به مجموعه شرکت کننده در این نمایشگاه گفت: خراسان جنوبی استانی با ظرفیت‌های خوب و قابل توجه است.

وزیر کشور گفت: ایران، ظرفیت های خوبی در حوزه صادرات غیر نفتی دارد. صادرات سالانه محصولات غیر نفتی ایران از رکورد خوبی برخوردار شده و توانسته است ما را در سطح خوبی از صادرات غیر نفتی قرار دهد.

وی با بیان اینکه باید به افق های بلند چشم بدوزیم، افزود: ظرفیت ما نسبت به آنچه که بوده چندین برابر شده است و امیدواریم بتوانیم ظرفیت خوبی از کشورهای همسایه را با صادرات خودمان پوشش دهیم.

به گفته وی؛ اگر به عنوان مثال ۵۵ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی داریم، بتوانیم این را به ۱۰۰ میلیارد دلار افزایش بدهیم که این ظرفیت در اقتصاد ایران موجود است.

وحیدی در ادامه با اشاره به نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران، افزود: در این نمایشگاه ظرفیت ها شناسایی و تعریف شده و به دنبال این هستیم که پروژه توسعه استانی را دنبال کنیم تا نقاط سرمایه گذاری را شکوفا نموده، روابط اقتصادی استان ها را معلوم و رابطه با کشورها و فعالین اقتصادی را تعریف کنیم تا با هم افزایی به نتیجه برسیم.

وی تصریح کرد: زنجیره ارزش می تواند مرتب مورد رصد قرار بگیرد و آغاز این نمایشگاه کار خوبی با محوریت استانداری ها و یک نوآوری است و امیدواریم بتوانیم زنجیره های ارزش را تکمیل کنیم.

بیشتر بخوانید   چاه آب‌های ژرف در خراسان جنوبی حفر می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی نیز در جریان بازدید وزیر کشور از غرفه خراسان جنوبی اظهار داشت: در خراسان جنوبی توانستیم در بخش کشاورزی  ۹۸ درصد زرشک دنیا را تولید کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه سالانه ۲۴ هزار تن زرشک در خراسان جنوبی تولید می‌کنیم،  افزود: همچنین ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت  استان تحت پوشش ارزش اقتصادی زرشک قرار می‌گیرند.

وی گفت: در خراسان جنوبی زیر ساخت‌ها برای تولید برندهای زرشک، زعفران و عناب فراهم است و سالانه هشت هزار تن عناب در استان تولید می‌شود که در این زمینه ممتاز و بی نظیریم.

اشرفی با اشاره به تولید بهترین و باکیفیت‌ترین زعفران جهان در خراسان جنوبی،  افزود: در تکمیل حلقه‌های بعدی نیازمند حمایت هستیم.

وی با اشاره به حوزه صنعت و معدن خراسان جنوبی  گفت: بیش از ۸۰ درصد زغال‌سنگ منطقه در خراسان جنوبی تولید می شود همچنین تولید کنسانتره و کک در استان انجام می‌شود اما هنوز در تکمیل زنجیره نیازمند سرمایه گذار هستیم.

انتهای پیام/۲۵۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها