تولید ۳۹۰ تُن گوشت قرمز در خراسان جنوبی

مدیرکل امور عشایر استان خراسان جنوبی گفت: عشایر استان فروردین امسال موفق به تولید ۳۹۰ تُن گوشت قرمز و یک  هزار و ۳۰۰ تُن شیر از دام‌های سبک و سنگین خود شده‌اند.

به گزارش “پیام خاوران” مهدی ابراهیمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  فروردین امسال در خراسان جنوبی یک هزار و ۷۰۰ تن محصول دامی عشایری تولید شده است.

وی گفت: عشایر خراسان جنوبی فروردین امسال موفق به تولید ۳۹۰ تُن گوشت قرمز و یک  هزار و ۳۰۰ تُن شیر از دام‌های سبک و سنگین خود شده‌اند.

مدیرکل امور عشایر استان خراسان جنوبی بیان کرد: میزان تولیدات صنایع دستی داری عشایر استان در فروردین ماه، سه هزار متر مربع و میزان تولیدات صنایع دستی غیر داری هشت هزار و ۵۰۰ مورد بوده است.

وی گفت: هم اکنون عشایر استان ۹۲۱ هزار و ۹۲۸ رأس دام دارند که از این میزان ۸۹۴ هزار و ۵۴۱ رأس دام سبک و ۲۷ هزار و ۳۸۷ رأس دام سنگین هستند.

مدیرکل اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی ادامه داد: دام‌های سنگین عشایر شامل ۲۳ هزار و ۹۵۷ نفر شتر و ۳ هزار و ۴۳۰ رأس گاو است.

ابراهیمی عنوان کرد: بیشترین فرآورده‌های لبنی عشایر در شهرستان نهبندان به دست آمده چون عشایر این منطقه بیشترین تعداد دام را دارند.

وی گفت: تولیدات دامی در مرحله اول برای مصرف خود عشایر تهیه می‌شوند و در مرحله دوم نیاز شهرستان‌ها را تأمین می‌کنند و مازاد آن به استان‌های خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان ارسال می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   محدودیت‌های ترافیکی مراسم 22 بهمن در بیرجند اعلام شد

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها