سند هویتی استاد ناقوس در بیرجند رونمایی می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: امروز بزرگداشت شاعر آیین و متعهد مرحوم استاد غلامحسین یوسفی(ناقوس) در سالن ایثار بیرجند برگزار می‌شود و سند هویتی این شاعر استان رونمایی خواهد شد.

به گزارش “پیام خاوران”، علی فرخنده صبح امروز در جلسه انجمن آثار و مفاخر اظهار داشت: در طرح تحولی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال سیاست‌های تحولی دولت سیزدهم و وزارات فرهنگ و ارشاد در حوزه ساختار، محتوا و منابع انسانی و زیرساخت، ما تمرکز خود در سال ۱۴۰۲ بر تقویت هویت ایرانی و اسلامی گذاشته‌ایم و براساس همین برنامه‌های فرهنگ و ارشاد استان با ظرفیت شورای فرهنگ عمومی و سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی مجموعه‌های فرهنگی خراسان جنوبیبه این سمت سوق دادیم.

وی افزود: از سال گذشته هر دو ماه یکبار جلسه هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی خراسان جنوبی را پیش بینی کردیم و اولین جلسه آن در سال ۱۴۰۲ برگزار شه و به صورت چرخشی در بین دستگاه‌های فرهنگی حضور پیدا می کنیم و آخرین رویدادهای که قرار است در استان رقم بخورد را رصد و هم‌ افزایی می‌کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان ظرفیت‌های غنی فرهنگی استان، تأکید کرد: ما گاهی اوقات شاید اطلاع دقیقی از این ظرفیت‌ها غنی این استان نداریم اما این تکلیف بر عهده ما است که تصویر درستی از خراسان جنوبی به خارج از استان مخابره کنیم.

فرخندده بیان کرد: غنای فرهنگی استان یکی از عرصه‌هایی که در خصوص آن ادعا داریم و استعداد و سلامت و خلاقیت در حوزه منابع انسانی خراسان جنوبی فوق العاده است و شاخصه مهم آن هم وجود مفاخر بزرگی است که در این استان حضور داشتند.

وی با اشاره به لزوم تصویرسازی درست از خراسان جنوبی و انتقال غنای تمدنی و فرهنگی آن به خرج استان، گفت: یکی از خلاء هایی که در استان وجود داشت در چند ساله اخیر پرداختن به حوزه مفاخر و آثار فرهنگی به خصوص بزرگداشت مفاخر کمرنگ‌تر بوده است.

بیشتر بخوانید   افزایش 2.5 برابری قراردادهای ساخت بزرگراه در خراسان جنوبی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه امسال به صورت ویژه در استان حوزه بزرگداشت مفاخر و پرداختن به آثار فرهنگی مفاخر در دستور کار است، عنوان کرد: امسال در بشرویه بزرگداشت استاد بدیع الزمان فروزانفر برگزار شد و در تیر ماه نیز مراسم بزرگداشت آیت الله اوحدی در شهر زهان برگزار خواهد شد.

وی افزود: امروز بزرگداشت شاعر آیین و متعهد مرحوم استاد غلامحسین یوسفی(ناقوس) در سالن ایثار بیرجند برگزار می‌شود و سند هویتی این شاعر استان رونمایی خواهد شد.

فرخنده با تأکید بر اینکه تمرکز ما بر حمایت از گروه‌های مردمی در بزرگداشت مفاخر استان است، بیان کرد: دفتر انجمن آثار و مفاخر فرهنگی خراسان جنوبی امروز به صورت رسمی به عنوان چهارمین استان راه‌اندازی می‌شود.

بقای تاریخ فرهنگ غنی خراسان جنوبی نیازمند معرفی مفاخر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی همچنین در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: چند سال است که دفتر انجمن مفاخر و آثار فرهنگی خراسان جنوبی فعالیت رسمی نداشته است.

وی ادامه داد: خراسان جنوبی از غنای فرهنگی خوبی برخوردار است و پیشینه تمدنی این مردم در حوزه های مختلف از جمله علوم دینی، علوم کلاسیک و ایثار و شهادت و مجاهدت های مردم وجود دارد.

فرخنده با بیان اینکه مردم خراسان جنوبی همواره در صحنه بودند، افزود: مردم استان در حوزه بصیرتی طلایه دار هستند و در بزنگاه های مختلف که نیاز انقلاب بوده است به موقع به صحنه آمده اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: برای بقای این تاریخ تمدنی و فرهنگ غنی خراسان جنوبی نیازمند برگزاری گرامیداشت مفاخر استان هستیم تا اندیشه بزرگان این منطقه در حوزه های مختلف را به نسل های جدید منتقل کنیم و شاهد برقراری این ارتباط هویتی باشیم.

بیشتر بخوانید   گرانی شیرینی و بستنی کام مردم را تلخ کرد

وی با اشاره به اینکه دفتر نمایندگی مفاخر و آثار فرهنگی در استان به صورت رسمی آغاز به کار می کند، افزود: امیدواریم بتوانیم در زمینه حفظ آثار مفاخر استان اقداماتی را انجام دهیم.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها