جشنواره ملی عکس میراث ماندگار خراسان جنوبی با اعلام برترین‌ها به کار خود پایان داد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: دومین جشنواره ملی عکس میراث ماندگار خراسان جنوبی شب گذشته با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

به گزارش “پیام خاوران” سید محمدرضا طالبی صبح امروز در مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی عکس میراث ماندگار اظهار داشت: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر جهاد تبیین یکی از محورهایی که می‌تواند جهاد تبیین را به مردم ارائه کند، هنر عکاسی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در بخش اقتصادی و معیشتی مشکلاتی در کشور وجود دارد اما در کنار آن نظام و انقلاب توفیقات بسیار بزرگی در بخش‌های مختلف اعم از امنیتی، دفاعی و پزشکی به دست آورده که وظیفه داریم آنها را برای مردم تشریح و تبیین کنیم و هنر عکاسی در این زمینه اثرگذار است.

به گفته وی؛ عکسی حقیقی است که به بیان یک حقیقت می‌پردازد و یک اثر حقیقی و طبیعی را در معرض دید دیگران قرار می‌دهد و گویای آن پدیده است.

وی تصریح کرد: بناهای تاریخی، محصولات کشاورزی منحصر به‌فرد، طبیعت و جاذبه‌های گردشکری زیادی در خراسان جنوبی داریم و از عکاسان هنرمندی که این بناها، آثار و ظرفیت‌های استان را در جشنواره ملی عکس میراث ماندگار به تصویر کشیده‌اند انتظار داریم این عکس‌ها را در سطح کشور و جهان از طرق مختلف ارائه کنند تا مردم جاذبه‌های ماندگار خراسان جنوبی را ببیند و به این استان سفر کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی  با بیان اینکه دومین جشنواره ملی عکس میراث ماندگار خراسان جنوبی موفق عمل کرده، اظهار داشت: تیم برگزاری این جشنواره بسیار منسجم عمل کرده و کار بزرگی در راه معرفی استان صورت گرفته است که جای تقدیر دارد.

بیشتر بخوانید   سه مرکز غیرمجاز خدمات پزشکی در بیرجند، فردوس و نهبندان پلمپ شد

طالبی تصریح کرد: سفر عکاسان به گوشه گوشه استان و معرفی شهرها و روستاهای خراسان جنوبی به عکاسان کشور، بسیار ارزشمند است.

به گفته وی؛ عکاسی رشته‌ای است که از علم و هنر در هم تنیده شده، بدین معنا که علم در کنار هنر قرار گرفته و زیبایی منحصر به‌فردی را بوجود آورده است.

شایان ذکر است؛ رقابت عکاسان در دومین جشنواره ملی عکس میراث ماندگار خراسان جنوبی از روز جمعه پنجم خرداد آغاز شده و به مدت چهار روز در سراسر استان ادامه داشته است.

براساس رای هیئت داوران جشنواره، در بخش طبیعت «امین بهجت» از آذربایجان غربی به عنوان نفر اول برگزیده شد و در این بخش کسی به عنوان نفرات دوم و سوم انتخاب نشد اما «احسان نیک فرجام» از مازندران و «عرفان سامان فر» از فارس جایزه قابل تقدیر را دریافت کردند.

در بخش معماری و میراث فرهنگی جشنواره «فرشید احمدپور» از تبریز به عنوان نفر اول، امیر عنایتی از تربت حیدریه نفر دوم و هادی دهقان‌پور از سبزوار به عنوان نفر سوم جشنواره برگزیده شدند.

هیئت داوران در بخش صنایع دستی «امید علیزاده» از خراسان رضوی را به عنوان نفر اول برگزید و نفرات دوم و سوم را معرفی نکرد اما «بهرام بیات» از زنجان و «فاطمه حسینی لاهیجی» از تهران شایسته تقدیر شدند.

جایزه ویژه استاندار خراسان جنوبی نیز به «جابر غلامی» از شیراز و جایزه ویژه فرماندار بیرجند به سه نفر شامل «پیمان حمیدی پور» از خراسان شمالی، «نسترن باش افشار» از تهران و «سروش جوادیان» از تهران اعطا شد.

جایزه سرزمین گردشگری بادامشک هم به «نسترن باش افشار» از تهران و «امین رحمانی» از قزوین تعلق گرفت، جایزه ویژه استان نیز به «عمار کیوانی» از بیرجند اعطا شد.

بیشتر بخوانید   اجرای عملیات بیانزدایی در 300 هکتار از مراتع شهرستان خوسف

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها