جشن پایان آبرسانی به روستاهای استان در دولت سیزدهم

معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: پیش‌بینی می‌شود که تا پایان دولت سیزدهم کار آبرسانی به روستاهای استان به اتمام برسد.

به گزارش “پیام خاوران“،  علیرضا عباس‌زاده صبح امروز در حاشیه افتتاح پروژه‌های کشاورزی شهرستان سربیشه اظهار داشت: دولت سیزدهم همه تلاش خود را برای تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت، با اولویت آب شرب در استان به کار گرفته و طرح‌های زیادی در حال انجام است.

معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اکنون حدود ۴۰۰ روستای مرزی و عشایری استان با تانکر آبرسانی می‌شود ادامه داد: بیش از ۱۰۰ روستای استان در قالب جهاد آبرسانی اکنون در دستور کار قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان دولت سیزدهم کار آبرسانی به روستاهای استان به اتمام برسد.

وی گفت: متاسفانه خراسان جنوبی با خشکسالی دو دهه‌ای مواجه است که به حالت مزمن و شدید رسیده، برنامه‌های متعدد دولت سیزدهم برای آبرسانی به خراسان جنوبی در بخش‌های مختلف در دستور کار دارد که در سفر اول و دوم هیات دولت به استان نیز مورد تاکید قرار گرفت.

افتتاح ۳ پروژه جهاد کشاورزی سربیشه

همزمان با چهارمین روز هفته جهاد کشاورزی  ۳ طرح کشاورزی در شهرستان سربیشه افتتاح شد.

یکی از این طرح‌ها، گلخانه سبزی وصیفی به مساحت ۵ هزار متر مربع بود که با اعتبار ۳۴ هزار میلیون ریال ایجاد شده و زمینه اشتغال ۴ نفر را فراهم آورده است.

بهره برداری از طرح احیا ومرمت قنات روستای درویش آباد نیز از دیگر برنامه‌‌های چهارمین روز هفته جهاد کشاورزی بود که با حضور معاون استاندار انجام شد.

این طرح به متراژ ۱۷۴ متر بغل بری دستی، ۲۴ متر کول گذاری دستی، ۷۴ متر طوقه چینی میله چاه و ۲۷۳متر بار برداری به ارتفاع ۲ متر، ۱۵۰ متر لوله گذاری مسیر کوره قنات جهت تامین آب بهداشتی، احداث هرنج ۲۰ متر و پوشش مظهر قنات با اعتبار دولتی به مبلغ ۷ هزار و ۱۶۶ میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.

بیشتر بخوانید   ایمیدرو برای شتاب بخشی به تعهدات خود در خراسان جنوبی تلاش بیشتری داشته باشد

افتتاح طرح آبخیزداری و آبخوانداری که با میزان سرمایه ۲۲ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی در حوزه طرح توسعه آبخوان حسین آباد سرزه اجرا شده، از دیگر برنامه‌ها بود.

این پروژه با حجم ۱۸ هزارمتر مکعب عملیات خاکی و ۴۰۰ متر مکعب عملیات سنگ و ملات اجرا شده و ۶۰ خانوار از مزایای آن برخوردار خواهند شد.

جلوگیری از فرسایش خاک، کنترل سیلاب، جلوگیری از بروز خسارت به اراضی کشاورزی مسکونی و قنوات، تغذیه آب‌های زیر زمینی و قنوات و همچنین ترسیب خاک و کنترل رسوب از اهداف اجرای این طرح عنوان شده است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها