همگان با بیان حقایق و دستاوردهای نظام اسلامی در جامعه امیدآفرینی کنند

امام جمعه موقت بیرجند با بیان ضرورت تبیین نعمت‌های نظام اسلامی، ادامه داد: در جهاد تبیین برای مقابله با تهاجم بیرحمانه دشمنان، همگان مسئولیت دارند با بیان حقایق و نعمت‌ها و دستاوردهای نظام اسلامی در جامعه امیدآفرینی کنند.

به گزارش ” پیام خاوران “ ، حجت الاسلام  والمسلمین مهدی رحیم‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نمازعبادی سیاسی جمعه بیرجند با اشاره به اینکه ملت ایران با قیام خود نظام سلطه و استکبار را بر زمین انداخت و نظام الهی و اسلامی را در چارچوبه جمهوری اسلامی آورد و مشکلات آن زیاد است و روز به روز کم می‌شود و به سمت حاکمیت و عدالت مطلق پیش می‌رود، اظهار داشت: اگر فقط مشکلات عرصه اقتصادی را ببینیم و از بقیه دستاوردها و نعمت‌ها غفلت کنیم باید جوابگوی خداوند باشیم.

وی با تاکید بر اینکه پس از شناخت وظایف خود باید اقدام کنیم و جهاد تببین یک فریضه قطعی و فوری است، افزود: از دولتمردان به ویژه مسئولان نظارتی انتظار است با تدابیر هوشمندانه و عمیق و دقیق جلوی غفلت‌ها و سستی‌ها و درب‌های باز که از لابه لای آن عناصر معلوم الحال جریان ضدانقلاب وارد برخی از مسئولیت‌ها می‌شوند را بگیرید.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه حج پیوند امت با ولایت و امامت است، گفت: در جهاد تبیین برای مقابله با تهاجم بیرحمانه دشمنان، همگان مسئولیت دارند با بیان حقایق و نعمت‌ها و دستاوردهای نظام اسلامی در جامعه امیدآفرینی کنند.

وی با اشاره به اینکه حج مسئله کلیدی و راهبردی در اسلام است، اظهار کرد: نگاه ظاهری به حج این است که ظاهری عوض کنیم ضمن اینکه بهره‌ معنوی هم برده‌ایم ما نگاه اصلی به این واجب راهبردی اسلام، روح حج پیوند با ولایت و امامت است که اگر کسی با امام پیوند برقرار کند حاجی می‌شود.

حجت الاسلام رحیم‌آبادی افزود: حاجی دو وظیفه دارد یکی اینکه دور کعبه طواف کند و یکی اینکه دور امام بچرخد و اعلام آمادگی و عمل ولایتمدارانه کند.

بیشتر بخوانید   حضور مدیرعامل شرکت برق خراسان جنوبی در سامانه سامد

وی با اشاره به اینکه برای رفع غم از عالم و وصول به همه نعمت‌های مادی و معنوی به نسخه انحصاری پیوند امام و امت و تشکیل حاکمیت محمد و آل محمد نیاز داریم، گفت: باید معرفت به امام عصر را در عرفه‌های هر روز از خداوند بخواهیم و هر روز خدا در نماز ما را به حج می‌فرستد.

خطیب جمعه موقت بیرجند با اشاره به حج امروز در ام‌القری انقلاب اسلامی و دهه ذی الحجه و معرفت به ولی عصر(عج) و نائب ایشان، تأکید کرد: نباید بگذاریم بیانات نائب امام زمان(عج) بر زمین بماند.

وی با بیان اینکه خداوند در سوره الرحمن نعمت‌ها را برمی‌شمارد اما غفلت ما خطر بزرگی است که ما را داشته‌های زیاد غافل می‌کند، تصریح کرد‌: این سوره مکی و در زمانی نازل شد که پیامبر(ص) بسیار اذیت می‌شد اما خداوند در چنین شرایطی هم نعمت‌ها را یکی یکی برمی‌شمارد و اکتفا نمی‌کند.

حجت الاسلام رحیم‌آبادی بیان کرد: امام صادق(ع) فرمود: هر كه سوره الرحمن را تلاوت كند و هر بار كه آيه «فباي آلا ربكما تكذبان» را تلاوت می‌كند گويد: «لا بشي من آلايك رب اكذب»، اگر شب هنگام، تلاوتش كند و پس آنگاه جان سپارد شهيد مرده است و چون در روز تلاوتش كند و سپس درگذرد شهيد مرده است.

وی با بیان اینکه شهید شاکر نعمت و حرف خدا ولی خداشناس است، بیان کرد: همچنین از امام صادق (ع) نقل شده که تلاوت و قیام سوره الرحمن را هرگز رها نکنید؛چرا که این سوره هرگز در قلب‌های منافقان استقرار ندارد.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: امروز ما پرچمدار نبوت نبوی و ولایت علوی هستیم و قرآن تا قیامت کتب هدایت است و امروز انقلاب اسلامی نسبت به فضای قبل از هجرت پیامبر(ص) در مکه چندین سال نوری به لحاظ داشته‌ها فاصله دارد و انسان‌های غیرایرانی برای یک ایرانی ارزشی قائل هستند که خدا خبر دارد.

بیشتر بخوانید   سفر رئیس جمهوربه خراسان جنوبی فشرده و پرکاربود/آغازعملیات اجرایی ابر پروژه ریلی شرق کشوربه همت دولت انقلابی

وی با توصیه به لزوم مطالعه دستاوردهای و نعمت‌های نظام مقدس اسلامی و انقلاب، تصریح کرد: خلاصه‌ای از این نعمت‌ها و دستاوردها در کتاب صعود چهل ساله و کتاب شش محور جهاد تبیین توسط اندیشکده راهبردی سعداء جمع‌آوری شده که خواندن آن بر هر کدام از ما واجب است تا به دستاورد‌های انقلاب مسلط شویم و با جهاد تبیین جلوی دشمنانی بایستیم که از طریق تبلیغات مذبوحانه و فضای مجازی سم‌پاشی می‌کنند.

حجت الاسلام رحیم‌آبادی گفت : خداوند ملت ایران را بر اساس سنت و توقع و احساس تکلیف دوست دارد چون می‌داند که قوم سلمان فارسی می‌خواهند پرچم والای اسلام ناب محمدی را جهانی کنند.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها