سفر رئیس جمهوربه خراسان جنوبی فشرده و پرکاربود/آغازعملیات اجرایی ابر پروژه ریلی شرق کشوربه همت دولت انقلابی

امام جمعه موقت بیرجند گفت: از رئیس جمهور تشکر می‌کنیم که با مشغله فراوان و تلاش شبانه روزی، سفر ویژه و خاص را علاوه بر سفرهای استانی برای استان خودشان در نظر گرفتند که سفر فشرده و پرکاری بود.

به گزارش ” پیام خاوران “، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مختاری ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بیرجند که در مسجد جامع المهدی (عج) اقامه شد، با اشاره به سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی همزمان با اربعین حسینی  اظهار داشت: از رئیس جمهور تشکر می‌کنیم که با مشغله فراوان و تلاش شبانه روزی، سفر ویژه و خاص را علاوه بر سفرهای استانی برای استان خودشان در نظر گرفتند که سفر فشرده و پرکاری بود.

وی افزود: در این سفر عملیات اجرایی ابر پروژه ریلی شرق کشور در مسیر زاهدان – بیرجند – مشهد به طول ۹۱۰ کیلومتر که ۴۳۲ کیلومتر آن در حوزه جغرافیایی خراسان جنوبی قرار دارد، آغاز شد.این پروژه قرار بود در سال ۱۳۹۸ اجرایی شود اما متوقف و عملیات اجرایی آن به همت دولت انقلابی در هفته جاری آغاز شد.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: طبق قول‌هایی که داده شده قرار است این طرح مهم در چهار سال آینده به سرانجام برسد.

وی تصریح کرد: خواهش ما از همه دولتمردان در کشور و خراسان جنوبی این است که به جد پیگیر باشند تا در مدت زمان معین این پروژه به سرانجام برسد و مردم هرچه زودتر از مزایای آن بهره‌مند شود.

وی با اشاره به برگزاری پیاده روی میلیونی اربعین حسینی در امنیت کامل افزود: علیرغم همه فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان در زمینه کمرنگ کردن اربعین حسینی اما هر سال این همایش بزرگ باشکوه‌تر از قبل برگزار می‌شود.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: همایش عظیم و جهانی پیاده‌روی اربعین به نماد عزت و شکوه اسلام تبدیل شده‌ و جای تاسف است که برخی کینه‌توزان و سیاست‌زدگان در برگزاری این مراسم تمدن‌ساز، امنیت‌آفرین و اقتدارآفرین خدشه وارد می‌کنند.

بیشتر بخوانید   امام جمعه موقت بیرجند: مردم ایران ‌محکم پای انقلاب ایستاده‌اند

وی بیان کرد: برای سعادت دنیا و آخرت، اعتلا و عزت کشور هرگز نباید از مبانی دینی، مکتب سرخ حسینی و پرچم انتظار جدا شویم.

حجت‌الاسلام مختاری افزود: انسان برای دست‌یابی به سعادت دنیا و آخرت باید در مسیر تقوای الهی قرار گیرد و تقوای الهی همان مسیر حقیقی خداوند است.

وی گفت: جدایی دین از سیاست توطئه دشمن است که باید مراقب باشیم تا دشمنان با تبلیغات نادرست افکار جامعه را تحت تاثیر قرار ندهند.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: مطالبات سیاسی ناحق چون ناحق و برخلاف عقل و فطرت عموم است معمولا به آشوب و اغتشاش کشیده می‌شود و در نهایت با حضور مردم خنثی می‌شود اما هزینه‌های سنگین مالی و انسانی در پی دارد که باید تلاش کنیم این گونه اتفاقات رقم نخورد.

وی تصریح کرد: جهاد تبیین می‌تواند کمک کند این مطالبات ناحق فروکش کند و باعث سوء استفاده عده‌ای نشود، یکی از مطالبات بسیار نامعقول مساله جدایی دین از سیاست است در حالی براساس نظر علمای دین دیانت ما عین سیاست ماست.

حجت‌الاسلام مختاری گفت: هرگز مسائل سیاسی، حکومتی، اجتماعی از قلمرو دین جدا نیست، برخی در داخل و خارج مطالبه دارند که باید دین از سیاست جدا باشد و باید این موضوع را به صورت شفاف و منطقی برای مردم تشریح و تبیین کنیم.

وی اظهار داشت: هدف اصلی دشمنان از بین بردن دین است چرا که مستکبرین دین را بزرگترین مزاحم در برابر اهداف خود می‌بینند از طرفی انقلاب اسلامی نشان داده که اگر دین نباشد هیچ سدی در برابر اهداف دشمن وجود ندارد.

بیشتر بخوانید   رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در بیرجند برگزار شد

امام جمعه موقت بیرجند افزود: انقلاب اسلامی و دینی ما بود که توانست در برابر دشمنان ایستادگی کند، هدف اصلی دشمنان، زدن دین است چون نمی‌توانند دین ما را مستقیم بزنند می‌گویند دین در خانه خود داشته باشید اما در زمینه سیاست و حکومت داری از آن استفاده نکنید.

وی تصریح کرد: هرگز مردم ما القائات پوچ دشمنان در زمینه جدایی دین از سیاست را نمی‌پذیرند اما باید قوی و مقتدر باشیم تا دشمنان نتوانند به ما ضربه بزنند و به اهدافشان برسند.

حجت‌الاسلام مختاری گفت: با تدابیر مقام معظم رهبری و به همت دولت انقلابی و همگرایی قوای انقلابی، در نزدیکی قله قرار داریم و کشور پیوسته در حال پیشرفت و تعالی است، دشمنان خواب و خیال خام تجدید سلطه بر ایران اسلامی، علوی، مهدوی و حسینی را به گور خواهند برد.

وی افزود: مردم همواره پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند و در شرایط حاد و بحرانی و فتنه‌ها به میدان آمدند، مردم ما به اسلام سیاسی اعتقاد دارند، سیاست بخشی از دیانت ما است و دیانت پشتیبان سیاست است.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: من و شما به ظلم، فساد، اختلاس، باند و باند بازی و سیاست بازی انتقاد و اعتراض داریم ولی به اسلام، انقلاب، خون شهدا، نظام اسلامی و روحانیت انقلابی اعتراضی نداریم؛ پای انقلاب و نظام تا پای جان ایستاده‌ایم و به دشمنان اجازه براندازی نخواهیم داد.

وی تصریح کرد: رسما از هرگونه ظلم، فساد، دنیاپرستی، هواپرستی و هر مسئولی که به جای دغدغه دین، خدمت به مردم و پیشرفت کشور؛ دغدغه دنیا، جیب و میز دارد از هر جناح و باندی اعلام برائت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید   توطئه جبهه کفر علیه انقلاب ادامه دارد/دشمن روز به روز شکست می خورد

حجت‌الاسلام مختاری افزود: به برخی کفار و منافقین مزدور که به دنبال براندازی نظام هستند، اعلام می‌کنیم که دست از فتنه بردارند و منطق اسلامی و عزت ایرانی را بپذیرند و با نظام اسلامی همکاری کنند، اگر به دنبال براندازی نظام اسلامی باشند، نظام با استعانت از قرآن و مطالبه مردم مومن انقلابی با آنان سخت برخورد خواهد کرد.

امام جمعه موقت بیرجند همچنین به قیام خونین ۱۷ شهریور سال ۱۳۵۷ و قتل‌ عام‌ مردم‌ به دست رژیم پهلوی اشاره کرد و گفت: این حادثه تلخ، عاشورای انقلاب اسلامی بود.

انتهای یپام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها