در حوزه طلاق، قاچاق سوخت و اعتیاد نیاز به صیانت و راهبرد فرهنگی داریم

امام جمعه نهبندان گفت: در حوزه طلاق، قاچاق سوخت، اعتیاد و سایر نیاز به صیانت و راهبرد فرهنگی داریم.

به گزارش “پیام خاوران” حجت الاسلام نجمی‌پور ظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهبندان اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی طبق مصوبه شورای انقلاب فرهنگی مورد توجه است و سیاست گذاری و نظارت بر مسائل فرهنگی کلان انجام می‌شود.

امام جمعه نهبندان گفت: کار امام جمعه مهم است و آسیب‌های اجتماعی شهرستان باید رصد و برای آن در شورا برنامه ریزی شود.

وی با بیان اینکه در حوزه طلاق، قاچاق سوخت، اعتیاد و سایر نیاز به صیانت و راهبرد فرهنگی داریم گفت: تعامل با نهادها در شورای فرهنگ عمومی مهم است و باید برای نهبندان نقسه فرهنگی تهیه و بارگذاری کنیم.

نجمی‌پور عنوان کرد: ضرورت تشکیل جلسه شورای فرهنگ عمومی به صورت ماهانه مهم است و اعضای اصلی باید در این جلسه شخصاً حضور داشته باشند و دبیرخانه آن با کار کارشناسی باید تقویت شود.

امام جمعه نهبندان خواستار نشست نخبگانی در نهبندان برای روز نهبندان شد و افزود: معرفی الگوهای برتر و مشاهیر شهرستان نهبندان در حوزه های مختلف در روز نهبندان در دستور کار باشد.

وی با اشاره به تاکید رهبری بر توجه مسئولان به نهبندان گفت: توجه کامل به نهبندان با وجود تاکید رهبری انجام نشده است لذا این مهم باید در روز نهبندان تاکید شود.

فرماندار نهبندان نیز در این جلسه اظهار داشت: هرگونه مسئله شورای فرهنگ عمومی به عنوان یک طرح نوشته شود و امروز دو طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی روستای چاهداشی و برنامه مسجد محوری و محله گردی هم با توجه به بیانات مقام معظم رهبری مصوب و اجرایی می‌شود.

ایروانی با بیان اینکه این دو طرح در اختیار دبیرخانه شورا نیز قرار گیرد، افزود: برای روز نهبندان باید برنامه‌ریزی شود، رهبری بر تزریق امید در جامعه تاکید کرده و قرار است با این جمله رهبری، امید را به مردم تزریق کنند.

بیشتر بخوانید   طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شهرستان بیرجند اجرا شد

وی تصریح کرد: پروژه‌های فرهنگی، اقتصادی و فرهنگی نهبندان باید در برنامه‌های هفته دولت پر رنگ به مردم معرفی شود.

فرماندار نهبندان افزود: کمیته‌های روز نهبندان تشکیل شد و برای دیدار با نخبگان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و دیدار با استاندار برنامه‌ریزی می‌شود.

ایروانی خواستار برگزاری مراسم هفته‌ای روز نهبندان برای برون رفت مسائل شد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها