۱۳۵۷ پروژه گازرسانی با ۱۷۰۰میلیاردتومان سرمایه گذاری در خراسان جنوبی اجرا شد

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: یک هزار و ۳۵۷ پروژه با هزینه یک هزار و ۷۶۴ میلیارد تومان انجام شده که رقم قابل توجهی در دولت سیزدهم است.

به گزارش ” پیام خاوران “ رحمان محمودی در نشست استاندار با معاون وزیر نفت اظهار داشت:خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور با ۳۳۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان و دارای ۳۲ شهر است که همه این شهرها از نعمت گاز بهره مند هستند.

وی با بیان اینکه ۹۱۶ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان داریم که اگر گازرسانی می شدند تعهد خود را انجام داده بودیم، افزود: ما علاوه بر این تعداد روستا، یک هزار و ۱۳ روستا هم زیر ۲۰ خانوار گاز رسانی کرده ایم که در مجموع می توان گفت یک هزار و ۲۹ روستا از نعمت گاز بهره مند هستند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی بیان کرد: درصد بهره مندی خانوارهای شهری از گاز ۱۰۰ درصد بوده و در بخش روستایی ۹۹٫۹ درصد است.

وی به تشریح اقدامات صورت گرفته پرداخت و عنوان کرد: گازرسانی به دو هزار و ۱۲۰ واحد صنعتی انجام شده و ۳۳۱ هزار و ۴۵۷ مشترک خانگی از نعمت گاز بهره مند شده اند، ۲۰۰ هزار انشعاب گاز برای مردم اجرا شده که پوشش نزدیک به ۱۰۰ درصدی استان از نعمت گاز طبیعی را شاهدیم.

محمودی تصریح کرد: در دولت سیزدهم اقدامات خوبی انجام شد که گازرسانی به ۴۹۲ روستا و ۲۶۴ واحد صنعتی و مناطق محروم، گازرسانی به ۹ هزار و ۷۰۲ واحد مسکونی در طرح جهش مسکن و شهرک های صنعتی نهبندان، درمیان و زیرکوه و منطقه ویژه اقتصادی ، پاسگاه های مرزی و مرز ماهیرود، بهینه سازی ۸۸۲ مورد موتورخانه از جمله این اقدامات است.

وی با اعلام این خبر که در خراسان جنوبی در هفته دولت روستایی نخواهیم داشت که سکنه دائم داشته باشد ولی از نعمت گاز محروم باشد، گفت: تمام روستاهایی که سکنه دائم دارند چه روستاهای بالای ۲۰ خانوار چه زیر ۲۰ خانوار از نعمت گاز به صورت ۱۰۰ درصدی بهره مند خواهند شد.

بیشتر بخوانید   مصرف گاز در بخش خانگی درخراسان جنوبی 34 درصد افزایش یافت

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی با بیان اینکه زمستان بسیار سختی را با توجه به افت فشار گاز گذراندیم، متذکر شد: اگر قطعی گاز نداشتیم به این دلیل بود که همه مسئولان و مردم پای کار بودند.

وی اظهارکرد: در شرایط بحرانی گاز، ما بدون قطع گسترده، چالش گاز را پشت سر گذاشتیم و از آن عبور کردیم.

محمودی به پروژه انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان اشاره کرد و گفت: با اجرای این پروژه خواهیم توانست پایداری گاز استان را تضمین کنیم .

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال ایتا ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها