مسئله غدیر ترسیم آینده اسلام تا ابدیت است

وی با اشاره به اینکه با جریان غدیر و تعیین مسیری که باید بشر برای رسیدن هدف و کمال انسانی دنبال کند در غدیر رقم خورده است، افزود: پیامبر اسلام(ص) در خطبه غدیر ۴۰ آیه برای ولایت امیرالمومنین(ع) بیان فرمودند و مسئله غدیر ترسیم آینده اسلام تا ابدیت است.

به گزارش ” پیام خاوران “ ، حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی در خطبه‌های نمازعبادی وسیاسی جمعه که در مسجد جامع المهدی (ع) برگزار شد اظهار کرد: ماجرای غدیر، ماجرا تعیین ضابطه و قاعده حکومت در اسلام است و پیامبر اکرم(ص) در ماه‌های آخر عمرشان قاعده امامت و ولایت را وضع کرد و حیات بشر برای رسیدن به هدف خلقت هم در بعثت است و هم با جریان غدیر کامل شد.

وی با اشاره به اینکه با جریان غدیر و تعیین مسیری که باید بشر برای رسیدن هدف و کمال انسانی دنبال کند در غدیر رقم خورده است، افزود: پیامبر اسلام(ص) در خطبه غدیر ۴۰ آیه برای ولایت امیرالمومنین(ع) بیان فرمودند و مسئله غدیر ترسیم آینده اسلام تا ابدیت است.

خطیب جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه جریان امامت و ولایت و پیوند خوردن با حجت خدا و سنخیت با او امری اعتقادی است، گفت: پیوندی عمیق بین غدیر و عاشورا و ظهور امام زمان حضرت مهدی(عج) وجود دارد.

وی اظهارکرد: غدیر تکمیل‌کننده بعثت است و عاشورا جریان اسلام را حفظ کرد و حکومت جهانی حضرت حجت(عج) موقعیتی است برای آنان که حقیقت امامت و ولایت را بچشند.

حجت الاسلام نوفرستی با اشاره به اینکه دشمنان بر علیه نظام و انقلاب اسلامی با تمام قدرت وارد میدان شدند اما هدایتگری امامین انقلاب و همراهی مردم این نظام را حفظ و دستاوردهای عظیمی نصیب مردم کرد، افزود: دشمن در محاسبات خود پیوسته شکست می‌خورد چون به قدرت ولایت و رهبری و نقش مردم که با ولایت پیوند می‌خورند، دقت ندارند.

خطیب جمعه موقت بیرجند با اشاره شکست امریکا در کشورهای منطقه و خروج با ذلت آنان از افغانستان و عراق، تصریح کرد: امریکایی‌‌ها سعی می‌کردند دولت‌های حامی ایران اسلامی از جمله سوریه و لبنان سعی را در تنگنا قرار دهند اما داعش که دست پرورده امریکا بود شکست مفتضحانه‌ای خورد.

بیشتر بخوانید   تداوم کمبود روغن جامد در خراسان جنوبی/وعده‌هایی که محقق نمی شود

وی بیان کرد: امریکایی‌ها برای عادی‌سازی روابط کشورهای منطقه با صهیونیست‌ها تلاش بسیاری کردند اما امروز خود صهیونیست‌ها هشدار می‌دهند که شکست و نابودی رژیم صهیونیستی امری قطعی است.

حجت الاسلام نوفرستی با اشاره به اینکه نشانه‌های افول و شکست امریکا به برکت هدایت‌های ولایت و امامت و پیوند مردم با ولایت را به ویژه در عرصه سیاسی و اقصادی ملاحظه می‌کنید، بیان کرد: امریکا در بحث غنی‌سازی هسته‌ای ایران حتی به سه درصدغنی‌سازی هم قائل نبود اما اکنون به ۶۰ درصد غنی‌سازی راضی است.

خطیب جمعه موقت بیرجند گفت: اقتدار روز افزون گروه‌های مقاومت در کرانه باختری نوید به زانو درآوردن رژیم صهیونیستی را می‌دهد.

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها