زودتر از سال گذشته به اوج مصرف برق رسیده‌ایم

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی اظهار کرد: بررسی آمارها نشان می‌دهد سریع تر از سال گذشته به اوج مصرف برق رسیده‌ایم.

به گزارش “پیام خاوران“، مهدی دادگر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باتوجه به گرمای هوا، مصرف برق در استان افزایش یافته که ضرورت صرفه جویی را طلب می‌کند.

وی افزود: بیشترین مصرف برق در تاریخ ۳۱ خردادماه جاری به ثبت رسیده که ۳۵۰ مگاوات بوده است؛ و این در حالی که در سال گذشته بیشترین مصرف در تاریخ ۵ مردادماه ۳۱۸ مگاوات ثبت شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه در ۳۱ خردادماه سال جاری نسبت به سال گذشته بیشتر و زودتر به اوج مصرف رسیده‌ایم، افزود: با تغییر ساعت کاری ادارات استان به دنبال مدیریت هشت مگاوات برق در ساعت در اوج بار روزانه بودیک که به این هدف دست پیدا کردیم.

دادگر با تاکید بر رعایت موارد صرفه جویی در استان توسط مردم، تصریح کرد: مردم لازم است چند نکته ساده و مؤثر در صرفه جویی مصرف برق  را رعایت کنند که شامل؛ استفاده از «دور کند» کولر آبی، تنظیم دمای آسایش بر روی ۲۴ درجه و استفاده از سایبان بر روی کولرهای آبی است.

وی با تأکید بر استفاده از وسایل برقی پرمصرف مثل ماشین لباسشویی و ظرفشویی، اتو و جاروبرقی از ساعت ۱۰ شب تا ۱۰ صبح، بیان کرد: استفاده از لامپ‌های LED و کم مصرف نیز مورد تاکید است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه همراهی در مصرف برق توسط مشترکان از ساعت ۱۱ تا ۱۷ و همچنین از ساعت ۱۷ تا ۲۲ ضروری است، تصریح کرد: استفاده از وسایل سرمایشی به صورت مدیریت شده و عدم استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعات اوج بار، شرایط را متعادل‌تر کرده و از طرفی شهروندان با رعایت این موارد می‌توانند از طرح پاداش ۲۰ برابری صرفه جویی مصرف برق برخوردار شوند.

بیشتر بخوانید   نقشه توسعه استان خراسان جنوبی برای سنوات آتی ترسیم می شود

در هفته‌های اخیر خراسان جنوبی جزء استان‌های گرم کشور قرار گرفت و یک گرمای بی سابقه را تجربه کرد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها