۱۰ دانش آموزخراسان جنوبی به مرحله سوم المپیاد علمی کشور راه یافتند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از راهیابی ۱۰ دانش آموز دختر و پسر استان به مرحله سوم المیادهای علمی دانش آموزان کشور در ۳ رشته علوم زمین، سلول‌های بنیادی، علوم و فناوری نانو خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران” ، سیدعلیرضا موسوی‌نژاد صبح امروز در نشست شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: درخشش دانش آموزان مستعد و باهوش استان در المپیادهای علمی، جشنواره‌ها و مسابقات مختلف را مرهون تلاش‌های اولیای عزیز و کوشش پدرانه و مادارانه معلمان مومن، متعهد، انقلابی و ولایتمدار بهارستان علم و ادب دانست که گوهر وجود کودکان و نوجوانان این سامانه را به نور دانش مزین و منور می‌ساخته و طلای کیمیا شدن را به مس وجود ایشان هدیه می‌دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: آقایان مرتضی مرتضی‌نژاد، محمدرضا مهدی‌پور، مهدی اصغری، علیرضا براتی، سیدمتین جوادی‌مقدم، هومن عظیمی‌نیا، یونس فلاحت، امیرلعل  و خانم‌ها فاطمه حسنی و نگار مهرجو با قبولی در مرحله دوم المپیادهای علمی کشور به مرحله سوم و دوره تابستانی، راه یافتند.

وی بیان کرد: این افراد دانش آموز دبیرستان‌های شهید بهشتی دوره دوم قاین، دبیرستان نمونه خیامی قاین و دبیرستان دخترانه فدک قاین بودند.

موسوی‌نژاد با اشاره به آغار فعالیت شورای پروژه مهر خراسان جنوبی با تشکیل ۸ کارگروه تصریح کرد: پروژه مهرنماد فعالیت‌های اثربخش در مسیر اجرای برنامه‌های تحول‌آفرین و تحصیل بدون دغدغه دانش آموزان برای مشارکت در فرایند تعلیم و تربیت است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ساماندهی مناسب نیروی انسانی، احصاء نیازمندی‌ها در تمامی زمینه‌ها و شاخص‌ها، داشتن دقت و حساسیت در انتخاب  مدیران و معاونان مدارس را از وظایف مهم مدیران ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق در پروژه مهر برشمرد.

وی طلیعه سال تحصیلی و نوروز تعلیم و تربیت در مهر ماه را تجلی فرهنگ علم آموزی، بالندگی نسل جوان، مبارزه با جهل و ناآگاهی و پی‌ریزی بنیادهای مستحکم استقلال فرهنگی عنوان کرد و ادامه داد: لازمه تحول در همه بخش‌ها و لایه‌های فرایند تعلیم و تربیت، داشتن حس تحول و تحول گرایی، روحیه انقلابی، تعاون، همدلی و جهادی  است.

بیشتر بخوانید   ۶۵ درصد اصناف خراسان جنوبی کد بهداشتی دریافت کردند

موسوی‌نژاد تصریح کرد: باید بر توزیع عادلانه امکانات، ایجاد فضای آموزشی مناسب در مناطق، ساماندهی کلاس‌های زیر نرم، توجه ویژه به کلاس‌های چند پایه و نیز ساماندهی و استفاده بهینه از ساعات موظفی تمامی نیروهای شاغل نظارت شده و مدنظر قرار بگیرد تا انشااله  در ابتدای مهر هیچ مدرسه و کلاسی بدون معلم نباشد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، مسئولیت پذیری، تعهد کاری، داشتن نظم و انضباط کاری، قانون مداری و حفظ کرامت انسانی از مهمترین مؤلفه‌های اساسی برای مدیریت موفق است که باید این ویژگی‌ها سرلوحه کار همه مدیران از صف تا ستاد قرار بگیرد.

انتهای پیام /۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها