شرکت معادن و صنایع معدنی کارند صدرجهان واحد برتر اکتشاف کشور انتخاب شد + عکس

مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن ۱۰ تیر ماه ۱۴۰۲ با حضوررئیس جمهور، وزیر  صنعت، معدن و تجارت، برخی نمایندگان مجلس و جمعی از فعالان این حوزه در سالن اجلاس سران برگزار شد.

به گزارش ” پیام خاوران “ در این مراسم از شرکت های برتر کشور در حوزه صنعت و معدن تقدیر و قدردانی بعمل آمد و تندیس یادبود و لوح تقدیر کسب عنوان واحد برتر اکتشاف کشور در سال ۱۴۰۱ توسط دکتر علی آبادی وزیرصنعت، معدن و تجارت به دکتر داود رئیسی مدیر عامل شرکت معادن و صنایع معدنی کارند صدر جهان اهدا شد تا برگ زرین دیگری بر افتخارات این مجموعه افزوده گردد.

رئیس جمهور در این همایش با قدردانی از تلاش‌های صنعت‌کاران و معدن‌کاران که نتیجه تلاش آنان آغاز روند رشد تولید و رشد اقتصادی از شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰ و تداوم آن تاکنون بوده است، افزود: این حرکت که نتیجه توجه فعالان بخش صنعت و معدن به سخنان راهبردی رهبر معظم انقلاب بوده، با یک حرکت دانش‌پایه همراه است که جای قدردانی دارد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه برخی استان‌های کشور، بهشت معادن هستند و باید از ظرفیت‌های این معادن برای اشتغال‌زایی و رشد اقتصادی مناطق مختلف و به‌ خصوص روستاهای اطراف خود این معادن استفاده کرد، افزود : سال ۱۴۰۱ سال احیای معادن بود و معادن کشور از حالت رکود خارج شد و امسال نیز با تلاش صنعتگران، معدن‌کاران و دولت، مسیر احیای معادن با سرعت بیشتر ادامه دارد.

معدن طلای شادان با ذخیره قطعی بیش از ۵۴ میلیون تن کانسنگ طلا، سومین ذخیره کشور و بیشترین ذخیره کانسنگ طلا در میان معادن استان را به خود اختصاص داده است.

معدن و واحد فرآوری طلای مجتمع صنعتی‌، معدنی شادان با سرمایه‌گذاری شرکت معادن و صنایع معدنی کارند صدر جهان و شرکت سرمایه گذاری خوارزمی، بزرگترین واحد استحصال طلا در شرق کشور است که ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ کیلوگرم طلا را دارد.

بیشتر بخوانید   نایب قهرمانی دختران هاکی‌باز خراسان جنوبی در ‌المپیاد استعدادهای برتر ورزشی ‌

 

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها