نخستین کافه کتاب شهرستان فردوس به بهره برداری رسید

کافه کتاب «حیات»، نخستین کافه کتاب شهرستان فردوس با زیر بنای ۱۰۰ متر مربع با سرمایه گذاری ۱۴ میلیارد ریال با مشارکت بخش خصوصی و همکاری شهرداری فردوس در محل پارک ملت شهرستان به بهره برداری رسید.

به گزارش ” پیام خاوران “  شهردار فردوس در آیین افتتاح این پروژه با تبریک عید سعید غدیر خم  اظهار داشت: این پروژه فرهنگی به عنوان اولین کافه کتاب بعد از بیرجند در منطقه است و نیاز است کافه کتاب و مجموعه های فرهنگی به منظور افزایش ارتباط مردم و جامعه با حوزه کتاب و کتابخوانی و گسترش فرهنگ مطالعه بیشتر ترویج پیداکند.

حسین اکبری با بیان اینکه این پروژه یکی ازمصوبات انجمن کتابخانه های شهرستان بود، افزود: طبق قانون، شهرداری می‌توانند ده درصد از فضای پارک‌ها را به حوزه فرهنگی اختصاص دهند، که زمین این کافه کتاب به همین منظوردراختیار بخش خصوصی قرارگرفته است وپیشنهاد میکنیم اگرازهمشهریان فردی کتاب مازاد درمنزل دارد، دراختیاراین کافه قرار داده تا بقیه نیز منتفع شوند.

فرماندار شهرستان فردوس نیز در این مراسم بیان کرد: دسترسی آسان مردم به کتاب و کتابخوانی است، از مصوبات انجمن کتابخانه های شهرستان بود که کافه کتاب حیات این امررا تسهیل خواهد کرد.

مهدی روشن با گلایه از اینکه سرانه مطالعه شهرستان بسیار پایین است ، گفت: فضای رسانه و فضای اجتماعی بیشتر از فضای فیزیکی کتابخانه ها مورد استقبال قرار گرفته است.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   هشدار پلیس راه برای افزایش تردد در محور‌های روستایی

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها