رشد ۲۱ درصدی ارسال الکترونیکی اظهارنامه‌های مالیاتی در خراسان جنوبی

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی از وصول ۳۴۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان مالیات از ابتدای امسال در استان خبر داد و گفت: ارسال الکترونیکی اظهارنامه‌های مالیاتی در خراسان جنوبی ۲۱ درصد رشد داشته است.

به گزارش “پیام خاوران“، علی کریمدادی صبح امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک ۱۶ تیرماه روز مالیات و آغاز هفته فرهنگ‌سازی مالیاتی، با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ مالیاتی افزود: خوشبختانه رسانه‌های خراسان جنوبی در بحث ترویج فرهنگ مالیاتی پای کار بوده و هستند.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی بیان کرد: این امر سبب شده تاکنون اقدامات شایسته‌ای در این زمینه صورت گیرد و در بحث فرهنگ‌سازی مالیاتی موفق باشیم و بتوانیم مودیان را ترغیب کنیم تا ضمن آشنایی کامل با تکالیف قانونی در پرداخت مالیات به موقع اقدام کنند.

کریمدادی تصریح کرد: در صورت عدم فرهنگ‌سازی مودیان مالیاتی در بسیاری از موارد به دلیل عدم اطلاع از انجام تکالیف قانونی خود دچار ضرر و زیان‌هایی مانند عدم برخورداری از تسهیلات و مشوق‌های مالیاتی و مشمول جرایم قانونی خواهند شد.

وی به وصول مالیات اشاره و خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ یک هزار و ۴۱۷ میلیارد تومان مالیات در بخش مالیات مستقیم و غیرمستقیم صورت گرفته است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی یادآور شد: در ۳ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ نیز ۳۴۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان مالیات در این دو بخش مستقیم و غیرمستقیم وصول شده است.

کریمدادی بیان کرد: در بحث وضعیت اظهارنامه‌ها و فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم عملکرد سال ۱۴۰۱ که در خردادماه تا ۱۰ تیرماه سال جاری ارائه شده، ۵۱ هزار و ۸۲۷ اظهارنامه و فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم تکمیل و به سازمان امور مالیاتی کشور به صورت کاملاً الکترونیک ارسال شده که نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید   واحد فرآوری طلای خونیک وارد فاز سرمایه گذاری شد

وی افزود: از این میزان ۸۱ درصد معادل ۴۱ هزار و ۹۴۹ فقره فرم تبصره ۱۰۰ دریافت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۸ درصد رشد داشته است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: ۹ هزار و ۸۷۸ اظهارنامه با سه درصد کاهش نسبت به سال قبل بوده است که این نشان از استقبال بالای مشاغل و کسبه استان و ارتقای فرهنگ مالیاتی مودیان مالیاتی در استفاده از تسهیلات مالیات مقطوع تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم دارد.

کریمدادی بیان کرد: از مجموع مؤدیانی که نسبت به انجام تکالیف قانونی اعم از ارسال فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم و یا اظهارنامه اقدام کردند ۳۴ هزار و ۱۲۱ مؤدی مبلغ مالیات صفر ابراز کرده‌اند که بالغ بر ۶۵ درصد مؤدیان در این بخش بوده است.

فاطمه واعظی نسب

انتهای پیام/ ۱۰۵

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها