اختصاص بیش از ۱۵ میلیارد تومان عایدات مالیاتی به شهرداری‌های نهبندان

فرماندار نهبندان گفت: بیش از ۱۵ میلیارد تومان از محل عایدات عوارض مالیاتی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تخصیص یافت که هزینه خواهد شد.

به گزارش “پیام خاوران” ابوالفضل ایروانی صبح امروز در دهگردشی در جمع مردم روستای رومه بخش مرکزی نهبندان اظهار داشت: شهرستان نهبندان با ۲۶ هزار کیلومتر وسعت و دارای ۲۸۷ روستا است که مشکلات روستاها باید اولویت‌بندی شود.

وی افزود: توجه نظام جمهوری اسلامی به همه روستاها بوده است اما هنوز خدماتی که در شأن مردمی باشد که همواره پای ارزش‌های نظام بوده‌اند، کم است.

فرماندار نهبندان گفت: طی دو سال گذشته یک گنجینه خاصی که نتوانسته بودیم به اتمام برسانیم امروز در دست ادقام است. سند توسعه نهبندان در مرحله نهایی خود رسیده و می‌شود.

ایروانی به مباحث جاده‌سازی اشاره کرد و گفت: بیش از ۹۰ درصد جاده‌های روستایی ما نامطلوب است بیش از دو هزار میلیارد تومان برای جاده‌سازی در سند توسعه نهبندان هزینه خواهد شد.

وی گفت: در حوزه باند دوم نهبندان به بیرجند نیز دستاوردهایی خواهیم داشت. نهبندان از دو محل تزریق اعتبار خواهد شد یک بودجه سالانه و یک بودجه از محل سند توسعه نهبندان در اختیار شهرستان قرار خواهد گرفت که بسیاری از مشکلات زیرساختی، منابع طبیعی و آبخیزداری، جاده‌ها، ارتباطات و سایر رفع خواهد شد.

فرماندار نهبندان تصریح کرد: امسال، سال بهره‌برداری از برنامه ریزی‌های نهبندان است و قول می‌دهیم با دهگردشی‌ها برنامه منظم‌تری را برای روستاها در دست اقدام داشته باشیم.

ایروانی تصریح کرد: بیش از ۱۵ میلیارد تومان از محل عایدات عوارض مالیاتی به شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان تخصیص داده شده است.

 وی با بیان اینکه این اعتبارات بر اساس شاخص جمعیت، وسعت توزیع خواهد شد افزود: دریافتی‌های مالیات شفافیتی پیدا کرده و شهرداری‌ها می‌توانند روی آن حساب کنند.

بیشتر بخوانید   ۸۵ درصد اصناف بیرجند در تعطیلی مشاغل همکاری کردند

فرماندار نهبندان خاطرنشان کرد: انتخابات شمشمین دوره خبرگان رهبری را داریم که یکی از مهمترین ساختارهای نظام مردم سالاری دینی است که باید به آن توجه کرد، همچنین تشویق مردم برای حضور در انتخابات مجلس مهم است تا انتخابات باشکوهی در عرصه ملی و بین الملل به نمایش گذاشته شود.

ایروانی همچنین در روستای دهنو بخش مرکزی نهبندان در جمع مردم اظهار داشت: مسائل جاده، آب شرب، قنات مسئله اصلی روستاها است و در نظام برنامه‌ریزی ما هم جرو اولویت‌ها است.

وی با بیان اینکه توجه ویژه به روستاهای رومه، دهنو حاجی آباد خواهیم داشت افزود: انتقال آب شرب به مجتمع سمک در دستور کار است که با تقویت این مجتمع قطعی آب نخواهیم داشت.

فرماندار نهبندان تصریح کرد: آب شرب به طول ۵۰ کیلومتر به روستای دهنو در حال انتقال است لذا فشار آب در این روستا کم است که مشکل اصلاح شبکه به زودی انجام خواهد شد.

ایروانی گفت: بالادست قنات روستای دهنو، سیلاب‌هایی جاری است که باید مطالعات آبخیزداری را در منطقه انجام داد، بیش از ۷ میلیون متر مکعب آب از مرز خارج می‌شود که باید از هدررفت آن جلوگیری شود که به صورت تخصصی طی مصوبه‌ای به آن خواهیم پرداخت.

وی با بیان اینکه هدف از دهگردشی‌ها احصاء مشکلات مردم و بیان دستاوردهای دولت است، گفت: دولت سیزدهم اهل اقدام و عمل است.

فرماندار نهبندان همچنین در روستای حاجی آباد دهنو گفت: از زمان استقرار دولت سیزدهم تاکنون اقدامات خوبی رقم خورده است و ریاست جمهوری نیت خدمتگزاری و کار دارد.

ایروانی با بیان اینکه همه مدیران خود را خادم مردم می دانند گفت: با وجود منابع اندک نمی‌توان تمامی انتظارت مردم را برآورده کرد و باید کارها اولویت بندی شود.

بیشتر بخوانید   ۵۰ بنای تاریخی در خراسان جنوبی مرمت شد

وی با اشاره به قنات روستای حاجی آباد دهنو، گفت: پیگیری مرمت قنات حاجی اباد به صورت متوالی در اولویت کاری ما است، آب کشاورزی روستا شور است و باید کشت مناسب توسط جهاد کشاورزی معرفی و آموزش داده شود.

فرماندار نهبندان با اشاره به نگاه انقلابی دولت به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، گفت: از نهادهای انقلابی برای توسعه این روستاها استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها